تاریخ انتشار: ۱۱:۲۵ - ۲۲ تير ۱۴۰۳
واکاوی وضعیت بازار سرمایه

کاهش خروج سرمایه از بورس در دوران پساانتخابات + نمودار

در مجموع کل هفته ۶۶۶ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد و میانگین روزانه خروج پول حقیقی ۱۳۳ میلیارد تومان بود که نسبت به هفته پیشین ۵۸ درصد کاهش داشته است.  

اقتصاد۲۴- در ابتدای هفته اخیر روند خروج سرمایه در بورس تهران متوقف شد. بورس یک روز پس از انتخابات ریاست جمهوری یکپارچه سبزپوش شد و در اولین روز هفته ۵۳۸ میلیارد تومان پول حقیقی به بورس وارد شد.

اما روز یکشنبه ۱۷۱ میلیارد تومان پول حقیقی خارج شد و روز دوشنبه این رقم به ۳۰۰ میلیارد تومان بالغ شد.
روز سه‌شنبه نیز ۳۲۳ میلیارد تومان پول حقیقی خارج شد. در آخرین روز معاملاتی هفته برای چهارمین روز متوالی پول حقیقی خارج شد و ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی بازار ۴۱۰ میلیارد تومان بود.

در مجموع کل هفته ۶۶۶ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد و میانگین روزانه خروج پول حقیقی ۱۳۳ میلیارد تومان بود که نسبت به هفته پیشین ۵۸ درصد کاهش داشته است.  

رکوردداران ورود و خروج پول حقیقی

روز شنبه نماد جم بیشترین خروج سرمایه داشت و سپید، تجلی، وبملت و وخاور در رتبه‌های بعدی بودند. در مقابل نمادهای فولاد، بوعلی، وامید، تاپیکو و ثمسکن بیشترین ورود پول حقیقی داشتند.

روز یکشنبه بیشترین خروج سرمایه به نماد شستا تعلق داشت و ومعادن، فملی، حفارس و خودرو در رتبه‌های بعدی بودند. در سوی دیگر، نمادهای رمپنا، وبملت، خزامیا، اخابر و ونوین بیشترین ورود را داشتند. روز دوشنبه نیز نمادهای فولاد، وبملت، شستا، خساپا و حفارس بیشترین خروج پول و نمادهای معین، پکرمان، نوری، شیراز و بفجر بیشترین ورود سرمایه را داشتند.

روز سه‌شنبه بیشترین خروج سرمایه به نماد وبملت تعلق داشت و نمادهای فملی، خودرو، شستا و فولاد در رده‌های بعدی بودند. بیشترین ورود پول نیز به حپرتو، بفجر، وپارس، پکرمان و شفام اختصاص داشت.

در آخرین روز هفته بیشترین خروج پول متعلق به نماد شستا بود. نمادهای خساپا، فولاد، وبملت و خودرو در رتبه‌های بعدی بودند و در سوی دیگر کرومیت، پارسیان، کقزوی، شفام و ورازی بیشترین تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی را داشتند. 

منبع: اقتصاد نیوز
ارسال نظر