تاریخ انتشار: ۲۱:۳۶ - ۲۲ تير ۱۴۰۳

فرد توهین‌کننده به حامیان پزشکیان بدون عذرخواهی قهر کرد

مهدی جمشیدی فقط از «نیروهای انقلابی» که تصور دارند نوشته‌هایش برای «انقلاب» هزینه‌ساز بوده، عذر خواسته است.

اقتصاد۲۴- مهدی جمشیدی از چهره‌های حامی سعید جلیلی که بعد از انتخابات پانزدهم تیر ماه در یادداشتی، بیش از ۱۶ میلیون رای‌دهنده به مسعود پزشکیان را نادان خطاب کرده بود، بدون عذرخواهی از این جمعیت، با انتشار یادداشت جدیدی کانال خود در ایتا را تعطیل کرد؛ البته او فقط از «نیرو‌های انقلابی» که تصور دارند نوشته‌هایش برای «انقلاب» هزینه‌ساز بوده، عذر خواسته است.

مهدی جمشیدی در بخشی از یادداشت خداحافظی‌اش نوشته «اکنون به دلیل ملاحظه‌ها و محدودیت‌های ناگفتنی، اما مهم و قطعی، بار این تکلیف از شانه‌ی من برداشته شده و دیگر، ماندنم در فضای رسانه، به صلاح خودم و انقلاب نیست. من نمی‌توانم در چهارچوب‌های محافظه‌کارانه بنویسم. اگر بنا باشد که میان ننوشتن و محافظه‌کارانه نوشتن، یکی را انتخاب کنم، ترجیح می‌دهم که از عرصه‌ی رسانه خارج بشوم و ننویسم.»

این چهره حامی سعید جلیلی افزوده «من در قفس قواعد تنگ‌نظرانه نمی‌گنجم و نفسم به شماره می‌افتد. می‌خواهند خودم نباشم و این جنگ دائمی من با بسیاری بوده که خویشتن مرا برنمی‌تابیدند. می‌خواهند خویشتن مرا از من بگیرند و یک محافظه‌کار بی‌خطر و بی‌خاصیت از من بسازند. قلم من، هر سطرش فریاد می‌زند و اعتراض می‌کند و صراحت می‌ورزد. ترجیح می‌دهم که نباشم، به‌جای اینکه آن‌گونه که دیگران می‌پسندند، باشم.»

در متن مورد اشاره که انتقادات زیادی را در پی داشت، جمشیدی درباره رای‌دهندگان به مسعود پزشکیان نوشته بود: «جامعه نابالغ و کودک‌صفت که گرفتار تلاطم‌هاست. این ۱۷ میلیون نفر، هزینه گزاف نادانی سیاسی خویش را بر بخش دیگر جامعه تحمیل کردند. فقط نادان می‌تواند به نادان دیگر، رای بدهد. این نوع مردم‌سالاری، شایسته کودک‌صفتان بی‌بهره از تعقل است.»


بیشتر بخوانید: پس‌لرزه‌های توهین حامیان سعید جلیلی به پزشکیان


جمشیدی در ادامه از حذف کامل تمام محتوای موجود در کانال ایتای خود خبر داد که «به انتخاب و اراده» خودش است و افزوده «تمام نوشته‌ها و گفته‌های این کانال را حذف کردم و در انتظارم که خود کانال را نیز حذف کنم. کانال‌های من در ایتا و ویراستی، به دست دیگران مسدود نشده‌اند و مدیران این دو پیام‌رسان، به‌نهایت، مساعدت و همدلی داشته‌اند. این انتخاب، تصمیم شخص خودم نسبت به شرایط جدیدی است که در آن قرار گرفته‌ام. درباره‌ی دیگران نیز باید گفت هیچ اجبار پیدا و تحمیل مستقیمی نسبت به من، در میان نیست».

او خطاب به مخاطبانش با بیان اینکه «پیشاپیش از یکایک شما متشکرم که اجازه می‌دهید فرصت و مجالم را به‌طور کامل، صرف نگارش کتاب نمایم و بر ماندنم در رسانه، اصرار نمی‌ورزید»، افزوده «رضایت قلبی و باطنی‌ام این است که از تنش‌ها و تکانه‌های آزاردهنده و کلافه‌کننده رها بشوم و به خلوت و عزلت تحقیقاتی پناه ببرم و دیگر در رسانه‌های مجازی و واقعی و ملی و غیررسمی، ظاهر نشوم. مجال بدهید که بر علاقه و تکلیف بنیادی‌ام تمرکز کنم. تا آنجا که مقدور بود، ایستادم و هزینه دادم و فشار خریدم و دشنام شنیدم. اینک چارچوب‌ها و قواعد دیگری مطرح شده‌اند که طبع و تمایل من، آن‌ها را برنمی‌تابد. اگر ادامه بدهم، دچار گم‌گشتگی نسبت به خودم می‌شوم. از نیرو‌های به‌واقع انقلابی و مؤمنی که باعث رنجش‌خاطر آن‌ها شده‌ام و این حس را در آن‌ها برانگیخته‌ام که نگاه و ادبیاتم در رسانه، گزند به انقلاب رسانده و هزینه‌ساز و حاشیه‌تراش بوده است، عذر می‌طلبم».

ارسال نظر