تاریخ انتشار: ۱۱:۰۵ - ۲۳ تير ۱۴۰۳

عروسی آمبانی رکورد گینس را شکست

مراسم ازدواج آکاش آمبانی، پسر کوچک موکش آمبانی، ثروتمندترین مرد آسیا، در ماه مارس سال ۲۰۲۴ به عنوان یکی از مجلل‌ترین و پرخرجی‌ترین عروسی‌های جهان شناخته شد.

اقتصاد۲۴-این رویداد که به مدت یک هفته به طول انجامید، شامل مجموعه‌ای از جشن‌ها، مراسم مذهبی و پذیرایی‌های مجلل بود که با حضور چهره‌های برجسته‌ی Bollywood، سیاستمداران و کارآفرینان معروف برگزار شد.

برآورد‌ها نشان می‌دهد که هزینه این عروسی به بیش از ۱۰۰ میلیون دلار رسیده است. بخش اعظمی از این هزینه صرف اجاره محل برگزاری، طراحی دکوراسیون، لباس عروس و داماد، جواهرات، غذا و سرگرمی شد.

جشن عروسی در محل اقامت باشکوه خانواده آمبانی به نام "آنتیلا" در شهر بمبئی برگزار شد. این عمارت ۲۷ طبقه‌ای که به عنوان گران‌ترین خانه‌ی مسکونی جهان شناخته می‌شود، با گل‌ها و تزئینات مجلل آراسته شده بود.

مهمانان این عروسی با پرواز‌های چارتر اختصاصی به بمبئی منتقل شده بودند و در هتل‌های مجلل اقامت داشتند. در طول هفته‌ی جشن، مهمانان از برنامه‌های متنوعی از جمله کنسرت‌های موسیقی، نمایش‌های رقص، مسابقات ورزشی و ضیافت‌های لذت می‌بردند.

لباس عروس شلوکا مهتا، همسر آکاش آمبانی، توسط طراح مد مشهور هندی، "ابوجانی سن" طراحی شده بود. این لباس که با نخ‌های طلا و جواهرات تزئین شده بود، گفته می‌شود قیمت چند میلیون دلاری داشته است.

حضور ستارگان معروف Bollywood از جمله بیجانکا چوپرا، رانی موکرجی، آمیتاب باچان و شاهرخ خان در این مراسم بر جلال و شکوه آن افزود.


بیشتر بخوانید:عروسی به سبک سیندرلا در لواسان


عروسی موکش آمبانی بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشت و به عنوان نمادی از ثروت و قدرت طبقه مرفه در هند معرفی شد. برخی از منتقدان این مراسم را نمایش اسراف و تبعیض دانستند، در حالی که موافقان آن را رویدادی مهم برای اقتصاد هند و فرصتی برای معرفی فرهنگ و میراث این کشور به جهان می‌دانستند.

منبع: برترین ها
ارسال نظر