تاریخ انتشار: ۰۷:۰۶ - ۲۵ تير ۱۴۰۳
در اقتصاد۲۴ بخوانید:

برد پیت کیست؟

برد پیت بازیگر آمریکایی هالیوودی است که از شهرت زیادی در بین جوانان برخوردار بوده است. او بارها موفق به دریافت جوایز مختلف شده است. در این مطلب درباره بیوگرافی برد پیت بخوانید.

اقتصاد۲۴- شیوا سپهری: ویلیام برد پیت (زاده ۱۸ دسامبر ۱۹۶۳) یک هنرپیشه و تهیه‌کننده فیلم آمریکایی است. او جوایز مختلفی از جمله سه جایزه اسکار، دو جایزه فیلم آکادمی بریتانیا، دو جایزه گلدن گلوب و یک جایزه Primetime Emmy دریافت کرده است.

زندگینامه برد پیت

برد پیت دوران جوانی خود را در اسپرینگفیلد، میسوری گذراند و سپس در دانشگاه کلمبیا تحصیلات خود را ادامه داد و در آنجا مدرک روزنامه نگاری گرفت. او سپس به لس آنجلس نقل مکان کرد و در استودیوی روی لندن دروس تئاتر و بازیگری را گذراند. جذابیت چهره او در‌های تلویزیون را به روی او باز کرد. ما او را در سریال‌هایی مانند خیابان پرش ۲۱ (۱۹۸۷) یا فیلم‌های تلویزیونی مانند خیلی جوان برای مردن (۱۹۹۰، با جولیت لوئیس) به شهرت نسبی رسید.

فیلم‌های برد پیت

برد پیت اولین بار در فیلم جاده‌ای ریدلی اسکات به نام تلما و لوئیز (۱۹۹۱) به عنوان یک خودرو سوار کابوی شناخته شد. اولین نقش‌های اصلی او در تولیدات پرهزینه با فیلم‌های درام «رودخانه‌ای از میان آن می‌گذرد» (۱۹۹۲) و افسانه‌های پاییز (۱۹۹۴) و فیلم ترسناک مصاحبه با خون آشام (۱۹۹۴) بوده. او توانست در این فیلم‌ها به خوبی ظاهر شود، اما او در فیلم بعدی ترجیح داد در یک درام جنایی بازی کند که فیلم هفت دیوید فینچر (۱۹۹۵)، نام داشت. بازی در فیلم علمی تخیلی ۱۲ میمون (۱۹۹۵) نیز از جمله بازی‌های تحسین شده او هستند. این فیلم توانست برای او دومین جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و نامزدی اسکار را به همراه آورد و همین باعث شد شهرت او روز به روز بیشتر شود. اما شهرت او وقتی بیشتر شد که در فیلم Fight Club (۱۹۹۹) در نقش تایلر بازی کرد.


بیشتر بخوانید: جانی دپ کیست؟


 برد پیت همچنین توانست بزرگترین موفقیت تجاری خود را با بازی در فیلم استیون سودربرگ به نام Ocean's Eleven (۲۰۰۱) به دست آورد. او نقش‌های بیشتری را در فیلم‌های Ocean's Twelve (۲۰۰۴) و Ocean's Thirteen (۲۰۰۷) گرفت. حماسه تاریخی تروی (۲۰۰۴)، فیلم جنایی عاشقانه آقای و خانم اسمیت (۲۰۰۵)، بابل (۲۰۰۶)، ترور جسی جیمز توسط رابرت فورد بزدل (۲۰۰۷)، سوختگی پس از خواندن (۲۰۰۸)، حرامزاده‌های بی آبرو (۲۰۰۹)، درخت زندگی (۲۰۱۱) و ... از دیگر آثار او هستند. برد پیت برای بازی در فیلم‌های The Curious Case of Benjamin Button (۲۰۰۸) و Moneyball (۲۰۱۱) نامزد جایزه اسکار شده است. در سال ۲۰۱۹، برد پیت برای بازی در روزی روزگاری در هالیوود (۲۰۱۹) برنده اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد.

در سال ۲۰۰۱، برد پیت شرکت تولیدات هنری را به همراه برد گری و جنیفر آنیستون تأسیس کرد. او فیلم‌های «رفتگان» (۲۰۰۶) و «۱۲ سال بردگی» (۲۰۱۳) و «مهتاب» (۲۰۱۶) را تولید کرد که همگی جایزه اسکار بهترین فیلم را دریافت کردند. او همچنین فیلم‌های «درخت زندگی» (۲۰۱۱)، «مانی بال» (۲۰۱۱)، «سلما» (۲۰۱۴)، «کوتاه بزرگ» (۲۰۱۵) را تولید کرد که همگی نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین فیلم شدند.

ازدواج برد پیت

برد پیت از اواخر دهه ۱۹۸۰ تا اوایل دهه ۱۹۹۰ با تعدادی از همبازی هایش در فیلم‌ها که می‌توان به رابین گیونز، جیل شولن و ژولیت لوئیس اشاره کرد، رابطه داشت.

پیت در سال ۱۹۹۸ با جنیفر آنیستون بازیگر آشنا شد. آن‌ها در یک مراسم عروسی خصوصی در مالیبو در ۲۹ ژوئیه ۲۰۰۰ ازدواج کردند، اما این ازدواج ۵ سال بعد به طلاق منجر شد. برد پیت همچنین در فیلم دیگری با آنجلینا جولی آشنا شد و پیت و جولی نامزدی خود را در آوریل ۲۰۱۲ پس از هفت سال زندگی مشترک اعلام کردند و دو سال بعد نیز ازدواج کردند. ازدواجی که تا ۲۰۱۶ طول کشید و به طلاق منجر شد.

جوایز برد پیت

هرچه هست از برد پیت  به عنوان یک چهره عمومی و یکی از قدرتمندترین و تأثیرگذارترین افراد در صنعت سرگرمی آمریکا یاد می شود. سال ها از او به عنوان جذاب ترین مرد جهان توسط رسانه های مختلف یاد می شود

براد پیت جوایز و نامزدی متعددی از جمله دو جایزه اسکار، یک جایزه امی Primetime، دو جایزه گلدن گلوب و دو جایزه فیلم آکادمی بریتانیا دریافت کرده است. او برای پنج جایزه اسکار دیگر نامزد شده است..

ارسال نظر