تاریخ انتشار: ۲۰:۵۰ - ۲۳ تير ۱۴۰۳

قیمت خرید آپارتمان با متراژ متوسط در کرج

کرج یکی از کلانشهرهای کشور است که طی سال‌های گذشته تورم چشمگیری در حوزه مسکن پیدا کرده است. گزارش مرکز آمار ایران از تورم مسکن طی بهار 1400 تا بهار 1402 حاکی از افزایش قیمتی بیش از 155 درصد در استان البرز است. اما اکنون برای خرید خانه در شهر کرج چقدر باید هزینه کرد؟

اقتصاد۲۴- فروردین‌ماه امسال بود که مرکز آمار ایران گزارشی از تورم مسکن در استان‌های مختلف، طی فروردین ۱۴۰۰ تا فروردین ۱۴۰۲ منتشر کرد.

بر این اساس استان البرز، یازدهمین جایگاه را بین باقی استان‌ها دارد و تورمی بیش از ۱۵۵ درصد را پشت سر گذاشته است. اما اکنون برای خرید خانه در مرکز استان، کلانشهر کرج، چقدر باید هزینه کرد؟



شهر کرج نیز مانند تهران به دلیل وسعت و تعدد مناطق از فاصله بالایی بین کف و سقف قیمت برخوردار است. با این حال بررسی آگهی‌های فروش مسکن در این شهر حاکی از آن است که اکنون متقاضیان با داشتن بودجه بین دو تا سه میلیارد تومان، قادر به خرید آپارتمان‌هایی با متراژ متوسط هستند.

البته خریداران با این بودجه، در برخی محله‌ها نیز می‌توانند واحد‌هایی با متراژ بالاتر از ۹۰ متر در سبد خرید خود داشته باشند.

برای مثال در حال حاضر آپارتمانی ۷۵ متری در محدوده گلشهر که ساخت آن به سال ۱۴۰۱ بازمی‌گردد، دو میلیارد و ۲۸۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

همچنین واحدی ۱۰۵ متری و سه‌ساله در محله حیدرآباد، بالغ بر دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تعیین قیمت شده است.


بیشتر بخوانید: رکورد قیمت مسکن در تهران شکست


اگر متقاضیان بودجه‌ای بین چهار تا پنج میلیارد تومان داشته باشند، امکان این را پیدا می‌کنند تا در عظیمیه آپارتمانی با متراژ بالاتر از ۸۰ متر خریداری کنند.

اکنون مالک واحدی ۸۸ متری در این محله که سال ۱۳۸۹ ساخته شده، قیمت آپارتمان خود را چهار میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان اعلام کرده است.

بودجه بین هفت میلیارد و ۵۰۰ تا هشت میلیارد تومان نیز برای خریداران این امکان را ایجاد می‌کند که خانه‌ای با متراژ بیش از ۱۴۰ متر در مهرشهر خریداری کنند.

منبع: تجارت نیوز
ارسال نظر