تاریخ انتشار: ۱۴:۴۱ - ۲۴ تير ۱۴۰۳
یک تحلیلگر بازار سرمایه:

بورس تنش‌ها را پشت سر گذاشته است

ایمان رئیسی، تحلیلگر بازار سرمایه با اشاره به اینکه با اتمام انتخابات، یکی از مهم‌ترین اتفاقات بازار سرمایه رقم خورد و بالطبع خوش‌بینی‌های ایجادشده باعث به‌وجود آمدن صف‌های خرید در اولین روز بعد از انتخابات شد، گفت: این هیجان یک روز بعد فروکش کرد و در حال‌حاضر معاملات منطقی‌تر دنبال می‌شود.

اقتصاد ۲۴- ایمان رئیسی، تحلیلگر بازار سرمایه با اشاره به اینکه با اتمام انتخابات، یکی از مهم‌ترین اتفاقات بازار سرمایه رقم خورد و بالطبع خوش‌بینی‌های ایجادشده باعث به‌وجود آمدن صف‌های خرید در اولین روز بعد از انتخابات شد، گفت: این هیجان یک روز بعد فروکش کرد و در حال‌حاضر معاملات منطقی‌تر دنبال می‌شود. آنچه مسلم است دامنه‌نوسان محدود تجربه‌ای موفق در کنترل شاخص بوده و برای نقدشوندگی سهم‌ها و کنترل هیجانات راهگشا نبوده‌است.

وی ادامه‌داد: چنانچه می‌بینیم، برخی سهم‌ها افت‌های چند ۱۰‌درصدی را تجربه کردند و برای شاخص‌کل اتفاقی نیفتاد. اما صحبت‌های تیم اطراف دولت خصوصا آقای طیب‌نیا در ارتباط با وضعیت دلار نیما و جایگاه بازار سرمایه امید را در دل اهالی بازار روشن‌کرده و می‌توان با کاهش نرخ بهره که در این چند هفته اتفاق‌افتاده به تغییرات بنیادی که می‌تواند بازهم اعتماد را که بعد از چند سال در بین اهالی بازار سرمایه و مردم ازبین‌رفته برگرداند، امیدوار بود.


بیشتر بخوانید:  ۱۴ ابرمشکل بورسی، پیش روی دولت چهاردهم


رئیسی گفت: اگرچه در کل گزارش‌های ۳‌ماهه خوبی را انتظار نداریم و تک‌سهم‌ها می‌توانند در تابلوی معاملات خودنمایی کنند، اما در کل از تنش‌های به‌وجود آمده در بازار عبور کردیم و در کوتاه‌مدت صرفا تایید وزرا را داریم و انتظارات تورمی پیش‌رو و دلار تک‌نرخی می‌تواند بازهم بورس را پیشتاز در بین سایر بازار‌ها کند.

منبع: دنیای اقتصاد
ارسال نظر