تاریخ انتشار: ۰۴:۴۹ - ۲۶ تير ۱۴۰۳

روش نگهداری بادمجان سرخ شده در فریزر

اگر شما در منزل بادمجان داشته باشید به راحتی میتوانید چند نوع غذای خوشمزه را آماده کنید، پس بهتر است ترفندهای نگهداری طولانی مدت از بادمجان را بدانید.

اقتصاد۲۴- برای نگهداری هرچه بهتر و طولانی‌تر بادمجان پخته به روش‌های زیر اقدام کنید:

بادمجان‌ها را بجوشانید

چنانچه شما مقدار زیادی بادمجان خریده‌اید و نمی‌توانید پیش از فاسدشدنشان آن‌ها را استفاده کنید، بادمجان‌ها را با آب سرد و یا ولرم بشویید و با چاقوی تیز دو انتهای بادمجان را ببرید و پوست بکنید و قطعه‌قطعه کنید.

بادمجان‌های تکه شده را در قابلمه‌ای که درون آن آب و کمی آب لیمو در حال جوشیدن است (نصف فنجان آب‌لیمو برای هر چهار لیتر آب) بریزید و بگذارید به مدت پنج دقیقه در آب جوش بماند. سپس به سرعت بادمجان‌ها را از آب جوش خارج کرده و داخل کاسه آب یخ پنج دقیقه نگه‌دارید و سپس از آب خارج کرده و بگذارید تا خوب خشک شود.

بادمجان‌ها را جوشانده، سرد و خشک را داخل پلاستیک فریزر قرار داده و در فریزر منجمد کنید. با این روش بادمجان‌ها به مدت شش ماه در فریزر به خوبی باقی می‌مانند.


بیشتر بخوانید:  این مواد غذایی را فریز نکنید


بادمجان‌ها را کبابی کنید

کبابی کردن یکی دیگر از شیوه‌های نگهداری بادمجان در فریزر است. اول با چاقو چند برش کوچک به بادمجان‌ها بزنید و بادمجان‌ها را روی شعله گاز یا درون فر کباب کنید.

زمان کباب کردن بادمجان‌ها مرتب آن‌ها را برگردانید تا خوب کباب شده و بادمجان نرم شوند. بعد از خنک شدن بادمجان‌ها پوست آن‌ها را بکنید و سپس ساطوری کنید وبادمجان‌های ساطوری شده را به اندازه هر وعده مصرفی درون کیسه فریزر بریزید و در فریزر قرار دهید.

بادمجان‌ها را سرخ کنید

بادمجان‌ها را پوست بگیرید و در آب نمک قرار داده و پس از گذشت مدتی سرخ کنید، اجازه دهید روغن اضافی آن خارج شود و بعد از خنک شدن بادمجان ها، آن‌ها را جدا جدا در یک سینی بچینید و روی سینی را سلفون کشیده و در فریزر بگذارید تا بادمجان‌ها یخ زده و به هم نچسبند. دو ساعت بعد بادمجان‌ها را در آورده و درون کیسه‌های زیپ دار ریخته و هوا را کاملا از کیسه خارج کنید و داخل فریزر قرار بدهید.

ارسال نظر