تاریخ انتشار: ۱۸:۲۲ - ۲۷ تير ۱۴۰۳

لغو مجوز هیأت کرجی که افراد بدون حجاب در دسته عزاداری آن حضور پیدا کرده بودند

رئیس سازمان هیأت و تشکل‌های دینی گفت که مجوز هیأت کرجی که افراد بی‌حجاب در دسته عزاداری آن حضور پیدا کردند لغو و مسوول هیأت از سوی نهاد‌های انتظامی احضار شده است.

اقتصاد۲۴-حجت‌الاسلام مجید باباخانی رئیس سازمان هیأت و تشکل‌های دینی در حاشیه نشست خبری دومین همایش علمی هیأت و آئین‌های مذهبی درخصوص فیلم منتشر شده از حضور افراد بی‌حجاب در دسته عزاداری یک هیأت اظهارداشت: هیأت‌ها در دهه محرم نمی‌توانند برای همه مشکلات کشور اقدام داشته باشند، اما در حد توان خود برای مشکلات برنامه‌ریزی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه گزارشی در خصوص اقدام خلاف حرمت هیأت‌های مذهبی در دهه اول محرم امسال نداشتیم گفت: فیلم منتشر شده درخصوص هیأتی در شهرستان کرج است که متاسفانه اینگونه رفتار‌ها از آن‌ها مسبوق سابقه است. به همین دلیل قبل از ماه محرم به این هیأت تذکر داده شد، زیرا در خیابان مجلس عزاداری دارد.

باباخانی گفت: فیلم منتشر شده برای روز عاشوراست که بلافاصله با همکاری نیرو‌های انتظامی، مسوول هیأت احضار شد و سیر قانونی درخصوص برخورد با او در جریان است.

رئیس سازمان هیأت و تشکل‌های دینی گفت: اقدام صورت گرفته در این هیأت متاسفانه برنامه‌ریزی شده بود و با برنامه این فیلم تهیه و منتشر شد و به همین دلیل، مجوز هیأت لغو شد.

وی ادامه داد: تیم رسانه‌ای که در توزیع این فیلم فعالیت داشت و در فضای خارج از کشور بازنمایی شد، با برنامه‌ریزی شده اقدام کردند که از سوی نیرو‌های انتظامی و امنیتی درحال شناسایی و برخورد است.

باباخانی با بیان اینکه در فضای نظارت بر عملکرد هیأت‌ها، شورای هیأت‌های مذهبی در هر شهرستان، به عنوان یک نهاد صنفی نظارت دارد، گفت: از طریق سامانه صدای هیأت هم مردم می‌توانند مشکلات و موضوعات مختلف را گزارش کنند. به این منظور افراد می‌تواند عدد یک را به سامانه ۱۰۰۰۴۶۱۵ ارسال کنند.

منبع: فارس
ارسال نظر