تاریخ انتشار: ۱۹:۱۶ - ۲۷ تير ۱۴۰۳

عضو شورای‌شهر تهران: زاکانی نماینده مردم نیست سلیمانی نماینده مردم است

عملکرد علیرضا زاکانی در مقام شهردار تهران موجب موجی از انتقادات عمومی شده است، انتقاداتی که اکنون به شورای شهر تهران نیز کشیده شده است.

 اقتصاد۲۴-مهدی عباسی، عضو شورای شهر تهران، درباره احتمال برکناری شهردار توسط اعضا شورا به «انتخاب» گفت: در ساختار قانونی کشور، به گونه‌ای پیش‌بینی شده که امور مدیریت شهری به اعضا شورای شهر که نمایندگان مردم هستند، واگذار شود. در حال حاضر آقای زاکانی که نماینده مردم نیست، خانم سلیمانی نماینده مردم است. در تهران نیز اعضا شورا طبق قانون وظیفه دارند که مصوبه‌های مرتبط با شهر را تصویب کنند و برعملکرد شهردار و شهرداری نظارت کنند. در نتیجه نظارت بر عملکرد شهردار و شهرداری، یک حق قانونی اعضا شوراست. همانطور که انتخاب شهردار برعهده اعضا شوراست، اگر به این نتیجه برسند که شهردار به وظایف خود عمل نمی‌کند، یا دچار انحراف و فساد شده و یا امور اجرایی شهر مختل شده است، طبیعتا می‌توانند شهردار را عزل کنند.

وی درباره ضعف عملکرد زاکانی بیان کرد: ده عضوی که به عملکرد شهردار انتقاد می‌کنند، اعضایی هستند که به وظیفه قانونی خود به درستی عمل می‌کنند. ضمن احترام به طرفداران شهردار فعلی، باید اشاره کنم که عموم مردم شهر تهران عملکرد این شهردار را قبول ندارند. نظرسنجی‌ها حکایت از عدم مقبولیت ایشان دارد. متأسفانه آقای زاکانی عملکرد خوبی نداشته و مطالبه‌ای برای برکناری ایشان شکل گرفته است. اگر شهرداری درست و به طور سنجیده عمل می‌کرد، مردم رویکرد تقابلی نداشتند.

عباسی درباره برچسب زدن به منتقدین شهردار در شورا گفت: به جای برچسب زدن به منتقدین شهردار، تمرکز بر اصلاح کارهایشان را داشته باشند. شاید در شهرداری تهران اشتباهاتی صورت می‌گیرد و باید اصلاح شود. سواد رسانه‌ای مردم به قدری بالا رفته که اگر یک عضو شورا انتقاد می‌کند، عده‌ای هم به طور مشکوک و سازمان یافته آن عضو را تخریب می‌کنند و برای آن فرد هزینه روانی و اجتماعی درست می‌کنند، در این نقطه مردم حق و باطل را به خوبی تشخیص می‌دهند.

منبع: خبر آنلاین
ارسال نظر