تاریخ انتشار: ۱۴:۵۶ - ۰۲ مرداد ۱۴۰۳
اقتصاد۲۴ گزارش می‌دهد؛

۱۰ بازی برتر کامپیوتر را شناسید

بسیاری از افراد در جهان، بخشی از وقت خود را صرف بازی‌های کامپیوتری می‌کنند و از این‌رو، رقابت بسیاری زیادی بین شرکت‌های سازنده بازی‌های کامپیوتری وجود دارد.

اقتصاد۲۴- هدی کاشانیان: انتخاب «۱۰ بازی برتر کامپیوتر» می‌تواند تا حد زیادی به سلیقه شخصی و ترجیحات بازیکنان بستگی داشته باشد. با این حال، برخی از بازی‌ها به دلیل گرافیک عالی، داستان‌های جذاب، گیم‌پلی نوآورانه و محبوبیت گسترده در بین بازیکنان به عنوان بهترین‌ها شناخته می‌شوند. در اینجا فهرستی از ۱۰ بازی برتر کامپیوتر ارائه شده است:

۱. The Witcher ۳: Wild Hunt

این بازی نقش‌آفرینی اکشن با داستانی بسیار قوی و گیم‌پلی گسترده شناخته می‌شود. دنیای بازی بزرگ و پر از جزئیات است و شخصیت‌های جذابی دارد. در این بازی دو سوار کار وجود دارد که از دشت‌ها و زمین‌ها عبور می‌کنند. یک جادوگر سیاه و سفیدپوش را می‌بینم که در میان دو سپاه برای فرار تقلا می‌کند. قلعه عظیم کائر مورهن را می‌بینم که در میان جنگلی انبوه و کوهی تنومند قرار گرفته، پلک می‌زنم و… آغاز این شکار وحشی را می‌بینم! اصولاً در توسعه بازی‌های نقش آفرینی توجه به جزئیات مهم‌ترین فاکتور است و هدف اصلی این ژانر غرق کردن بازیکنان در یک دنیای غنی است. شکار وحشی به طرز دیوانه کننده‌ای این مسئله را پشت سر می‌گذارد و نه تنها طرفداران و بازیکنان از آن لذت می‌برند، بلکه عناوین بزرگ این سبک را به چالش می‌کشد. دنیای Wild Hunt بسیار بزرگ و مملو از موجوداتی است که تعداد آن‌ها فراوان هستند و با ارتباط با آن‌ها در هر گوشه از این جهان داستان و ماجرایی را خلق می‌کنید. صد‌ها ماموریت و فعالیت مختلف در تمامی آن پراکنده شده‌اند و وقتی در میان همه این داستان‌ها قرار می‌گیرید، نمی‌دانید که از کجا شروع کنید!

۲. Red Dead Redemption ۲

یک بازی جهان‌باز با داستانی عمیق و گرافیکی خیره‌کننده که زندگی در غرب وحشی را به شکلی واقعی به تصویر می‌کشد. بازی Red Dead Redemption ۲ اوج هنر بازی‌سازی راک‌استار و یکی از بهترین بازی‌های جهان‌باز تاریخ است. راک‌استار گیمز همیشه هنرش را در شگفت‌زده کردن مخاطبان نشان داده است؛ چه وقتی که با نسخه‌های اول GTA یک تجربه جهان‌باز بی‌مانند تا آن زمان را ارائه کرد و چه زمانی که با سه‌بعدی کردن این سری، تعریف جدیدی در این سبک داشت. راک‌استار در نسخه قبلی Red Dead Redemption ثابت کرد که هنرش فقط محدود به ساخت GTA نیست و می‌تواند در بازی‌هایی با حس و حال متفاوت هم حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد. اما همه این‌ها را که کنار بگذاریم، این بار نوبت به Red Dead Redemption ۲ رسیده است؛ تجربه‌ای که نه فقط بهترین بازی راک‌استار تا به امروز است، بلکه یکی از بهترین بازی‌های نسل هشتم هم به‌شمار می‌رود.

۳.  Cyberpunk ۲۰۷۷

بازی نقش‌آفرینی علمی-تخیلی که در دنیایی آینده‌نگرانه و پسا-آپوکالیپتیک قرار دارد. اگرچه در زمان انتشار مشکلاتی داشت، اما همچنان یک بازی با محتوای غنی و داستان جذاب است. سایبرپانک ۲۰۷۷، پس از انتظاری طولانی منتشر شد. اما آیا این بازی، همان تجربه شگفت‌انگیز و جادویی است که از سازندگان ویچر انتظار داشتیم؟ همراه بررسی بازی باشید. سایبرپانک ۲۰۷۷ با مقدمه و شروعی واقعا طوفانی آغاز می‌شود. بازی ابتدا امکان ساخت کاراکتری با جزییات زیاد را، از موارد ظاهری گرفته تا یک‌سری قابلیت‌ها برای شما فراهم می‌کند و همینطور اجازه می‌دهد تا از بین سه Lifepath موجود، یکی را انتخاب کنید. بسته به انتخابی که در این قسمت دارید، بازی را در نقطه متفاوتی آغاز خواهید کرد؛ مثلا با انتخاب نومد، همه‌چیز از یک گاراژ در وسط بدلند که منطقه بیابانی و خارج‌شهر است آغاز می‌شود. فارغ از اینکه چه مسیری را انتخاب کنید، ساعات و اتفاقات اولیه بازی واقعا جذاب هستند؛ سایبرپانک ۲۰۷۷ خیلی خوب در این بخش بازیکن را وارد داستان و ماجراهایش می‌کند، دنیای زیبای نایت‌سیتی را به نمایش می‌گذارد، با معرفی عالی چند شخصیت مهم و تاثیرگذارش آن ارتباط اولیه بین گیمر و کاراکتر‌ها را رقم می‌زند و از همه مهم‌تر، با ریتم خیلی درست و هیجان‌انگیز او را به دل چند مأموریت نفس‌گیر می‌فرستند که مخصوصا آخرین‌ِ آن‌ها، یکی از بهترین دقایقی است که در کل بازی تجربه می‌کنیم. قسمت‌هایی ابتدایی و مقدماتی بازی که با اتفاقی شوکه‌کننده هم به پایان می‌رسند، آنقدر میخ اول را محکم می‌کوبند که ناخودآگاه حس می‌کنیم بله؛ سایبرپانک ۲۰۷۷ دقیقا همان‌چیزی است که باید باشد. 

۴. Minecraft

بازی جهان‌باز ساخت و ساز که به بازیکنان اجازه می‌دهد دنیای خود را خلق کنند و ماجراجویی کنند. محبوبیت بسیار زیادی در بین تمامی سنین دارد. با این وجود شاید بهتر باشد در مورد این قضیه نگاه متفاوتی نسبت به ماینکرفت ساخته استودیو موجنگ داشته باشیم. اثری که بیش از ده سال از زمان عرضه نسخه رسمی آن روی پلتفرم‌های مختلف می‌گذرد و هنوزم که هنوزه مخاطب‌های مختلف را به خود جلب می‌کند. درواقع شما کمتر شخصی را پیدا می‌کنید که حداقل این بازی را یکبار روی کامپیوتر یا موبایل خود تجربه نکرده باشد. ماینکرفت درواقع یک بازی سندباکس سه‌بعدی است که در جریان آن شما در دنیایی بلوکی‌شکل قرار می‌گیرید که می‌توانید هرکاری که دل‌تان می‌خواهد در آن انجام دهید و هرچیزی را خلق کنید! براساس گزارشی که مایکروسافت در سال ۲۰۲۱ منتشر کرد، این بازی تا آن زمان بیش از ۲۳۸ میلیون نسخه فروش را به‌خود دیده بود و پرفروش‌ترین بازی تاریخ لقب می‌گیرد. 

۵. Half-Life: Alyx

بازی واقعیت مجازی که یکی از بهترین تجربه‌های VR را ارائه می‌دهد و داستانی عمیق و جذاب در دنیای Half-Life دارد. سال‌ها است که هواداران مجموعه Half-Life، خواهان ساخت و عرضه نسخه جدید این مجموعه محبوب و دوست داشتنی هستند. این در حالی است که شرکت ولو (Valve)، سازنده و ناشر مجموعه هف-لایف، در سال ۲۰۱۹ نسخه جدید این مجموعه را در حالی معرفی کرد که یک بازی انحصاری برای واقعیت مجازی است. داستان بازی Half-Life: Alyx بین نسخه اول و دوم روایت می‌شود و بازیکنان در نقش کاراکتری به نام «الیکس وانس» قرار می‌گیرند؛ شخصی که یکی از مؤسسین گروه مقاومت به‌حساب می‌آید. الیکس و سایر اعضای مقاومت در این بازی با یک سازمان به نام Citadel مبارزه می‌کنند.

یکی از ویژگی‌های گیم‌پلی بازی Half-Life: Alyx، تلپورت کردن است. بازیکنان به‌واسطه‌ی آیتم مخصوصی که دارند، می‌توانند بین سنگر‌های محیط تلپورت کنند و موقعیت خود را برای نابودی دشمنان تغییر دهند. همچنین از این ویژگی می‌توان برای مخفی‌کاری هم استفاده کرد. ولو سعی کرده به‌واسطه‌ی ویژگی نقل مکان، از المان‌های اشاره و کلیک در بازی خود استفاده کند. یکی از مشخصه‌های مجموعه Half-Life، هیولا‌ها هستند که در نسخه Alyx هم شاهد آن‌ها هستیم و جدا از انسان‌ها، باید هیولا‌ها را هم از بین ببرید. 

۶. Doom Eternal

یک بازی تیراندازی اول شخص سریع و هیجان‌انگیز که به بازیکنان تجربه‌ای نفس‌گیر از مبارزه با شیاطین می‌دهد. جدیدترین ساخته استودیو ایدسافتور، یک شوترِ ناب است که از شدت هیجان، کاری می‌کند تا به سقف بچسبید! با نقد آخرین نسخه از مجموعه بازی‌های DOOM همراه زومجی باشید. بازی DOOM را شاید بتوان یکی از حساس‌ترین آی‌پی‌های تاریخ دانست. این را بازیکنانی که بعد از سی‌سال، هنوز در دث‌مچ DOOM ۹۳ می‌پلکند، ثابت کرده‌اند. البته که این تنها دلیل حساسیت بالای مجموعه دووم نیست. ایدسافتوری‌ها، از همان سال‌های اول فعالیت، رابطه‌ای عجیب و غریب با طرفداران خود داشتند. رابطه‌ای که تا پیش از این میان هیچ سازنده و مصرف‌کننده‌ای دیده نمی‌شد. در دورانی که هنوز فروش بالا حرف اول و آخر و وسط را نمی‌زد، ایدسافتوری‌ها معنا و مفهوم عشق به ویدیو گیم به‌حساب می‌آمدند و این علاقه را هم به راه‌های مختلف ثابت کرده بودند. از عرضه رایگان بازی گرفته تا در دسترس قرار دادن سورس‌کد‌ها در اختیار تمامی کاربران و حمایت از جامعه اسپیدرانر‌های بازی، همه و همه نشان از یک چیز داشت: ایدسافتور برای مخاطبش بازی می‌سازد! این گونه است که کار برای ایدسافتور مدرن که (تقریباً) تمامی اعضای قدیم خود را از دست داده، بسیار سخت می‌شود. بسیاری از طرفداران قدیم، از تغییرات ایجاد شده در نسخه‌ی جدید راضی به‌نظر نمی‌رسیدند و عده‌ای اکشن بازی را نسبت به نسخه‌های قبلی، کندتر می‌دیدند.

۷. Among Us

بازی چندنفره‌ای که در آن بازیکنان باید همکاری کنند تا بفهمند چه کسی خائن است. بازی‌ای ساده و در عین حال بسیار سرگرم‌کننده. Among Us درواقع بر گرفته شده از بازی اجتماعی مافیا است که گاهی با نام‌های دیگری مانند گرگینه نیز شناخته می‌شود. جالب است که بدانید با استناد به سایت Popular Mechanics بازی مافیا ابتدا در سال ۱۹۸۶ توسط دانشمند اهل روسیه، دیمیتری داویدوف (Dmitry Davydov) در دانشگاه دولتی مسکو ابداع شد و رفته رفته به تمام اروپا و جهان سرایت کرد. Among Us نیز با الهام گرفتن از هسته‌ی اصلی بازی Mafia مسیر تازه و خلاقانه‌ای را به‌عنوان یک بازی اجتماعی در پیش گرفت. روند بازی به‌گونه‌ای است که بازیکنان را در تعداد ۴ تا ۱۰ نفر، در قالب دو گروه خدمه و خائن قرار می‌دهد و برای هر یک از گروه‌ها وظایفی را تعریف می‌کند. گروه خائنین باید سعی کنند تا بدون جلب توجه و در خفا، فعالیت‌های مختلفی را در جهت تخریب سفینه انجام دهند یا تک تک خدمه را به قتل برساند. در مقابل گروه خدمه نیز باید نقض‌های سفینه را برطرف کنند و درکنار آن با زیر نظر گرفتن حرکات و رفتار‌های یکدیگر، خائن یا خائنین را شناسایی کنند.

۸. Hades

بازی اکشن و نقش‌آفرینی که به دلیل گیم‌پلی روان، داستان عمیق و طراحی هنری زیبا شهرت دارد. Hades، جدیدترین ساخته سوپرجاینت گیمز، یک بازی جاه‌طلبانه در سبک روگ‌لایک به‌نظر می‌رسید که بازیکنان را به Underworld می‌برد. پس از گذشت دو سال و اعمال تغییرات مختلف، بازی Hades به‌صورت رسمی برای نینتندو سوییچ و کامپیوتر عرضه شد و باید بگویم که Hades نه‌تن‌ها یک بازی سرگرم کننده و هیجان‌انگیز است، بلکه می‌توان آن را یکی از بهترین آثار روگ‌لایک دهه اخیر دانست.

۹. Valorant

بازی آنلاین تیراندازی و اول شخص Valorant عرضه شده توانسته است نمرات قابل قبولی را از سوی منتقدان کسب کند. در جریان رویداد ۱۰ سالگی بازی League of Legends بود که رایت گیمز (Riot Games) که در این ۱۰ سال اخیر تنها به ساخت بازی League of Legends معروف است، پروژه‌های جدیدی را رونمایی کرد. با اینکه اکثر بازی‌های معرفی شده در جهان League of Legends روایت می‌شدند، اما بازی Valorant متفاوت بود. Valorant یک بازی تیراندازی اول شخص از سوی رایت گیمز است که کاراکتر و جهان مخصوص‌به خود را دارد. مدتی است که بازی پنج به پنج و رقابتی Valorant روی پی سی عرضه شده است و توانسته نمرات قابل قبولی را از سوی منتقدان جهان دریافت کند. در ادامه نگاهی به نظرات بعضی از منتقد‌های بازی‌های ویدیویی در ارتباط با Valorant خواهیم داشت.

۱۰. Sekiro: Shadows Die Twice

بازی اکشن ماجراجویی که به دلیل سختی بالا، مبارزات تن به تن چالش‌برانگیز و داستان جذاب مورد تحسین قرار گرفته است. Sekiro: Shadows Die Twice اثری سرگرم کننده است که با تمام تفاوت‌هایش با ساخته‌های قبلی فرام سافتور، هنوز برای قشر خاصی از مخاطبان بازی‌های ویدیویی ساخته شده است. با بررسی این بازی همراه زومجی باشید. زمانی‌که بازی: Sekiro Shadows Die Twice معرفی شد و گیم‌پلی آن به‌نمایش درآمد، ما متوجه شدیم که فرام سافتور تغییرات زیادی را در سبک و سیاق بازی‌سازی خود اعمال کرده است تا کاربران تجربه‌ای جدید و متفاوت را کسب کنند. البته سکیرو هنوز هم فرمول همیشگی فرام‌سافتور را دارد، که البته سکیرو، با دارا بودن المان‌های سولزبورن، یک بازی کاملاً جدید از نظر گیم‌پلی، روایت داستان و طراحی محیط است که پختگی کامل فرام سافتور در زمینه بازی‌سازی را نشان می‌دهد.

ارسال نظر