تاریخ انتشار: ۱۰:۵۶ - ۳۰ تير ۱۴۰۳
شرط دلار هرات برای جلوگیری ار رشد قیمت

تغییر مسیر قیمت دلار با عقبگرد قیمت انس؟

معامله گران تصور می‌کنند کاهش قیمت دلار، حرکت الاکلنگی با قیمت انس طلا بوده است و با کاهش انس طلا در روز جمعه، قیمت دلار امروز می‌تواند روند خود را عوض کند.

اقتصاد ۲۴- بازار ارز تهران در حالی روز شنبه ۳۰ تیر را شروع می‌کند که در هفته آخر تیر قیمت دلار با بازار طلا همراه نبود و در نقطه مخالف اونس طلا که رکورد تاریخی جدیدی را به ثبت رساند؛ قرار گرفت. در مقابل دلار کف جدیدی را در سال ۱۴۰۳ ثبت کرد و در حالی هفته گذشته در کانال ۵۷ هزار تومان بود که بیشتر میل به نزول داشت و حتی در مقابل اخبار منفی نیز حرکتی که حاکی از صعود باشد در این اسکناس آمریکایی دیده نشد.

قیمت درهم امارات نیز در هفته گذشته همچون دلار میلی به افزایش نداشت و از ابتدای هفته کانال ۱۶ هزار تومان را از دست داد و در روز پنج‌شنبه به کمترین نرخ خود یعنی ۱۵ هزار و ۷۰۰ تومان رسید. مانند قیمت دلار قیمت درهم نیز کف‌ترین نرخ خود در سال ۱۴۰۳ را در این هفته به ثبت رساند.

به گزارش اقتصادنیوز، به عقیده گروهی از معامله‌گران بازارساز قصد دارد با تزریق، قیمت دلار را در کف‌ترین حالت خود به دولت بعدی تحویل دهد. طبق این تصور تزریق در بازار ادامه‌دار است و قیمت دلار هرات می‌تواند در این هفته وارد کانال ۵۶ هزار تومان شود. در همین رابطه، برخی از تحلیل‌گران پیش‌بینی کرده‌اند که قیمت دلار تا مراسم تحلیف می‌تواند حتی تا ۵۵ هزار تومان پایین بیاید، اما در انتهای این تحلیل تاکید شده قیمت دلار در این کانال پایدار نخواهد بود و به سرعت نوسانی می‌شود. البته بازگشایی بازار طلا می‌تواند امید افزایش قیمت دلار را روشن نگه دارد.


بیشتر بخوانید: افت دلار در موعد تحویل


پس از تعطیلی یک هفته‌ای بازار طلا، بازگشایی این بازار می‌تواند عمق بازار را بیشتر کرده و به واسطه آن معاملات جدی‌تر باشد. براساس بررسی اقتصادنیوز، گروهی نیز در بازار هستند که تصور می‌کنند کاهش قیمت دلار، حرکت الاکلنگی با قیمت انس طلا بوده است. اگر این فرضیه درست باشد، با کاهش انس طلا در روز جمعه، قیمت دلار امروز می‌تواند روند خود را عوض کند.

تحلیلگران تکنیکال معتقدند اگر قیمت دلار کانال ۵۷ هزار تومان را از دست بدهد مرز حمایت بعدی محدوده ۵۶ هزار و ۶۰۰ تومان تا ۵۶ هزار و ۸۰۰ تومان خواهد بود. از منظر آن‌ها اگر قیمت دلار هرات زیر این محدوده تثبیت روزانه بدهد راه روند صعود بازار بسته خواهد شد.

منبع: اقتصاد نیوز
ارسال نظر