تاریخ انتشار: ۱۸:۴۰ - ۳۰ تير ۱۴۰۳

وزیر ورزش: لیگ برتر با VAR برگزار می‌شود

وزیر ورزش و جوانان گفت: فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر فوتبال با سیستم VAR برگزار می‌شود.

اقتصاد۲۴- کیومرث هاشمی در حاشیه مراسم افتتاحیه زورخانه شهید رییسی در شهر دانسفهان قزوین درباره آخرین وضعیت سیستم VAR در فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر فوتبال گفت: ۱۱۰ میلیارد برای VAR تامین اعتبار و سه ماه گذشته دو دستگاه وارد شد و بازی‌های استقلال و پرسپولیس و تعدادی از بازی‌های تیم ملی با آن برگزار شد، قطعا فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر فوتبال با VAR برگزار خواهد شد.

او هم‌چنین با اشاره به پاداش ۴ برابر مدال‌آوران المپیک پاریس نسبت به دوره قبل، اظهار کرد: در این دوره ۴۰ سهمیه در ۱۴ رشته ورزشی در حال اعزام به المپیک پاریس هستند، تمام شرایطی که لازم بود وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک برای ورزشکاران فراهم کرده تا بدون دغدغه در این دوره از بازی‌ها حضور پیدا کنند. هم‌چنین پاداش ۴ برابری برای مدال آوران المپیک نسبت به دوره قبل اعلام کردیم تا با انگیزه بیش‌تری در این دوره از بازی‌های المپیک حضور پیدا کنند.


بیشتر بخوانید: تاج: برخی‌ها می‌گویند عمدا VAR را وارد نمی‌کنند


هاشمی خاطرنشان کرد: تمام شرایط خوب برای رشته‌های مختلف جهت مدال‌آوری فراهم شده و این بستگی به تلاش و توان خود ورزشکار دارد. هر چند میدان و آوردگاه المپیک یک آوردگاه سخت و تعداد رشته‌های مدال‌آور محدود است. امیدوارم در همین رشته‌های محدود نیز ورزشکاران خوب کشورمان بتوانند مدال‌های خوش رنگی را کسب کنند.

وزیر ورزش و جوانان افزود: در بحث تسهیلات ورزشکاران یک بخش به پاداش مدال‌آوران برمی‌گردد که هر سال در رقابت‌های مختلف به‌وجود می‌آید. هم‌چنین دو مصوبه در دستور کار مجلس داریم که یکی سرباز قهرمان و دیگری اشتغال ورزشکاران است که البته برای نظام وظیفه قهرمانان شرایط بهتری فراهم شده و در حال پیگیری این موضوعات هستیم.

وی در پایان هم‌چنین به بحث طرح احداث شهرک برای قهرمانان و مدال آوران اشاره کرد و گفت: ۱۰۰۰ واحد مسکونی در این شهرک در دولت مطرح شده که در صورت تصویب این شهرک احداث خواهد شد.

منبع: ایسنا
ارسال نظر