تاریخ انتشار: ۲۰:۴۶ - ۳۰ تير ۱۴۰۳

پاکستان، نتانیاهو را تروریست خواند

مشاور ارشد نخست‌ وزیر پاکستان، نخست‌ وزیر رژیم صهیونیستی را «تروریست» خوانده و خواستار محاکمه او شد.

اقتصاد۲۴- دولت پاکستان، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را یک تروریست اعلام کرده و خواستار محاکمه او به دلیل جنایت‌های جنگی او علیه فلسطینیان شد.

صدای آمریکا در این باره گزارش داد: بیانیه «رعنا ثناالله» مشاور «شهباز شریف» نخست‌وزیر پاکستان در امور سیاسی در این باره، بخشی از توافق با یک حزب مذهبی-سیاسی به نام تحریک لبیک پاکستان (TLP) بود.

ثناالله در این بیانیه با موافقت با یک خواسته این حزب گفت: نتانیاهو یک تروریست است که مرتکب جنایات جنگی شده است.

هزاران تن از حامیان حزب تحریک لبیک پاکستان، شنبه گذشته، در نزدیکی پایتخت تجمع کردند تا حملات رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم کنند. آن‌ها از دولت پاکستان خواستند که نتانیاهو را یک تروریست اعلام و محصولات رژیم صهیونیستی را بایکوت کند و برای فلسطینی‌ها کمک‌های بشردوستانه بفرستد.

پس از این تجمع، بسیاری در یک مسیر شلوغ که اسلام‌آباد را به شهر روالپندی متصل می‌سازد، تحصن کردند که در عبور و مرور‌ها اختلالی جدی ایجاد کرد.


بیشتر بخوانید: آشوب دوباره در خیابان‌های تل آویو


مشاور ارشد نخست‌وزیر پاکستان در بیانیه روز جمعه خود آورده است: ما خواستار محاکمه نتانیاهو هستیم. ما همدلانه، این قساوت اسراییل و تمامی قدرت‌های دخیل در آن را محکوم می‌کنیم.

پاکستان، رژیم صهیونیستی را به رسمیت نمی‌شناسند و با آن روابط تجاری ندارد.

به‌رغم آن که طرفین روابط تجاری ندارند، بسیاری از پاکستانی‌ها خواستار بایکوت محصولات اسرائیلی و برند‌های غربی به عنوان حامیان این رژیم شده‌اند.

ثناالله گفت: ما تنها اسراییل را بایکوت نخواهیم کرد، بلکه تمامی محصولات و شرکت‌هایی را که به طور مستقیم یا غیرمستقیم در این قساوت نقش دارند یا به این نیرو‌ها (ارتش رژیم صهیونیستی) کمک می‌کنند، بایکوت می‌کنیم.

دولت پاکستان همچنین به این حزب وعده داد که بیش از هزار تُن کمک‌های امدادی را تا پایان ماه میلادی جاری به فلسطین ارسال می‌کند. پاکستان از اکتبر سال گذشته و آغاز جنگ غزه، ۹ محموله کمک‌های انسانی را به غزه ارسال کرده است.

بیش از ۳۸ هزار فلسطینی در نتیجه حملات رژیم صهیونیستی کشته شده‌اند.

این حملات با هدف «نابودی حماس» در پی عملیات «طوفان الاقصی» توسط این گروه جنبش مقاومت فلسطین در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ انجام می‌شود.

تاکنون، بیش از ۸۵ درصد از جمعیت غزه آواره شده و ۶۰ درصد از زیرساخت‌های حیاتی آن از بین رفته است.

منبع: ایسنا
ارسال نظر