تاریخ انتشار: ۱۷:۱۹ - ۳۱ تير ۱۴۰۳
قیمت دلار ۲ هزار تومان ارزان شد

پیش بینی قیمت دلار فردا دوشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۳

قیمت دلار در آخرین روز تیر با نوسان محدودی در کانال هفتم از کریدور پنجم معامله شد. روند رنج این اسکناس در حالی پابرجاست که تنش در منطقه خاورمیانه بالا گرفته است. بررسی بازدهی دلار در یک ماهه تیر حاکی از ریتم کاهشی این اسکناس و افت بازدهی ۳.۳۷ درصدی است. معامله‌گران، ارزپاشی سیاست‌گذار را دلیل افت قیمت دلار می‌دانند.

اقتصاد۲۴- قیمت دلار در دومین روز هفته با نوسان محدودی در منطقه قیمتی روز شنبه مبادله شد. روند رنج اسکناس دلار از روز پنجشنبه ۲۸ تیر پابرجاست. اسکناس آمریکایی در آخرین معامله روز یکشنبه در نیمه پایینی کانال هفتم از کریدور پنجم بسته شد.

پیش بینی قیمت دلار

معامله‌گران با وجود ثبات قیمت دلار، بازار ارز را رکودی نمی‌دانند. آن‌ها معتقدند ارزپاشی سیاست‌گذار مانع رشد قیمت اسکناس آمریکایی شده است و این موضوع ارتباط مستقیم با سیاست‌های بانک مرکزی دارد. آن‌ها معتقدند نهاد تصمیم‌گیر با هر تدبیری قصد دارد دلار را در محدوده قیمتی پایین نگه دارد؛ به گونه‌ای که رخداد‌های نامساعد سیاسی نیز در هفته‌های اخیر مانع افزایش قیمت دلار شده است.

گفتنی است در روز‌های اخیر موضوع افزایش درگیری در منطقه خاورمیانه و بالا گرفتن تنش میان اسرائیل و یمن در صدر خبر‌ها قرار گرفت. اینگونه اخبار همیشه به بازار‌های مالی آرایش افزایشی می‌دهد، اما معامله‌گران می‌گویند سیاست‌گذار با ارزپاشی مانع رشد قیمت دلار شده است.

کارشناسان اقتصادی برای روز‌های آینده پیش‌بینی می‌کنند اگر دلار در محدوده قیمتی فعلی و پایین کانال هشتم از کریدور پنجم تثبیت شود، احتمال برگشت قیمت دلار به نیمه کریدور پنجم هست. آن‌ها روز‌های آرامی را برای بازار ارز تا نیمه مرداد پیش‌بینی می‌کنند.
قیمت دلار ۲ هزار تومان ارزان شد

شایان ذکر است بررسی بازار ارز در یک ماهه تیر حاکی از افت بازدهی دلار داشت. قیمت دلار از ۳۱ خرداد تا ۳۱ تیر کاهش قیمت دو هزار تومانی و افت بازدهی ۳.۳۷ درصدی داشت.

در یک ماهه اخیر موضوع انتخابات ریاست جمهوری، موضوع تشدید درگیری میان رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان و ترور ترامپ مهمترین سیگنال‌ها را روانه بازار‌های مالی کرد. در مدت یاد شده پیروزی مسعود پزشکیان نامزد میانه‌رو کارزار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیشترین تاثیر را در افت قیمت دلار داشت.

نوسان قیمت، در بازار ارز محدود شد

گفتنی است قیمت درهم روز یکشنبه با رشد محدود ۲۰ تومانی با رقم ۱۵ هزار و ۸۲۰ تومانی معامله شد. قیمت تتر با رشد ۵۰ تومانی روی رقم ۵۷ هزار و ۶۵۰ تومانی ایستاد.

پوند انگلیس با افزایش ۲۰۰ تومانی روی قیمت ۷۴ هزار و ۴۷۰ تومانی معامله شد. قیمت یورو صبح یکشنبه با افزایش ۶۰۰ تا ۷۰۰ تومانی به کانال ۶۳ هزار تومانی صعود کرد، اما در ادامه معاملات مسیر رفته را برگشت و با رشد ۱۰۰ تومانی روی رقم ۶۲ هزار و ۸۰۰ تومانی ایستاد.

گفتنی است اسکناس دلار روز یکشنبه با رقم ۴۶ هزار و ۹۱۰ تومان و حواله دلار نیز با رقم ۴۳ هزار و ۸۰۱ تومانی عرضه شد و تغییر قیمت نداشت.

منبع: تجارت نیوز
ارسال نظر