تاریخ انتشار: ۱۲:۳۵ - ۰۱ مرداد ۱۴۰۳
بررسی آخرین تغییرات قیمت ارز

ثبات قیمت دلار با حمایت بازارساز پابرجاست

قیمت دلار امروز دوشنبه با نوسان محدودی در منطقه معاملاتی روز گذشته درجا زد. کارشناسان اقتصادی مسیر دلار را اصلاح قیمت عنوان می‌کنند و معامله‌گران می‌گویند تثبیت قیمت در بازار ارز حاصل تلاش بازارساز است.

اقتصاد ۲۴- قیمت دلار امروز در منطقه معاملاتی روز یکشنبه درجا زد. این در حالی است که سایر ارز‌های مهم در بازار نیز طی سه روز معاملاتی هفته اخیر تلرانس قیمتی ۵۰ تا ۲۰۰ تومانی داشتند و از نوسانات محدود دلار تبعیت کردند.

دلار در سومین روز هفته، در میانه کانال هفتم از کریدور پنجم نوسان دارد و همانند روز گذشته با تلرانس قیمتی ۱۰۰ تا ۳۰۰ تومانی معامله می‌شود. معامله‌گران، روند فعلی قیمت دلار را حاصل تلاش بازارساز، کاهش تقاضا و آرامش اخبار سیاسی عنوان می‌کنند.

کارشناسان اقتصادی نیز این فراز و فرود‌های محدود قیمت را، عادی عنوان می‌کنند و می‌گویند باید مانند یک نوسان ناچیز به آن نگاه کرد. آن‌ها معتقدند در صورت ماندگاری قیمت دلار در محدوده فعلی، احتمال برگشت قیمت این اسکناس به نیمه کریدور پنجم بالاست. فعالان بازار ارز نیز روند قیمت دلار را با آرامش اوضاع سیاسی کاهشی عنوان می‌کنند.


بیشتر بخوانید: پزشکیان به تحمل آثار کوتاه مدت حذف کامل ارز رانتی تن می‌دهد؟


درهم کاهشی شد

قیمت درهم امروز با کاهش ۱۲۰ تومانی با رقم ۱۵ هزار و ۷۵۰ تومان معامله شد. قیمت تتر روز دوشنبه با رشد ۱۵۰ تومانی روی رقم ۵۷ هزار و ۸۰۰ تومانی ایستاد.

پوند انگلیس با کاهش ۳۰۰ تومانی روی قیمت ۷۴ هزار و ‍۱۷۰ تومانی معامله شد و یورو نیز با کاهش ۳۰۰ تومانی روی رقم ۶۲ هزار و ۵۰۰ تومانی ایستاد.

گفتنی است اسکناس دلار روز پنجشنبه با رقم ۴۶ هزار و ۹۸۳ تومان و حواله دلار نیز با رقم ۴۳ هزار و ۸۶۹ تومانی عرضه شد و بیش از ۵۰ تومان رشد داشت.

منبع: تجارت نیوز
ارسال نظر