تاریخ انتشار: ۱۰:۲۵ - ۰۲ مرداد ۱۴۰۳

جزئیات جذب معلمان جدید از زبان وزیر

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مهر امسال ۱۰۵ هزار معلم جدید وارد نظام آموزشی می‌شوند، گفت: سال تحصیلی ۱۴۰۴ - ۱۴۰۳ مشکلات قبل را نخواهیم داشت و کسری معلم به سرعت جبران می‌شود.

اقتصاد۲۴- رضامراد صحرایی روز سه شنبه گروه جامعه درباره کمبود معلم برای مهرماه سال جاری اظهار کرد: کمبود معلم در مدارس موضوع جدیدی نیست، ما در یک دوره‌ای تا ۳۵۰ هزار معلم هم کمبود داشتیم.

وی با بیان اینکه استخدام تنها راه جبران کمبود معلم نیست، افزود: دولت سیزدهم بحران مدیریت کمبود که از سوی دولت قبل ۳۵۰ هزار نفر اعلام شده بود را به خوبی مدیریت کرد و این کمبود اکنون به ۱۷۶ هزار نفر رسیده است که در سال تحصیلی جدید با ورود ۱۰۵ هزار نفر به عرصه تعلیم و تربیت، تا حدود زیادی این کسری جبران خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: امسال فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی و آزمون‌های استخدامی که انجام داده‌ایم را داریم که این تعداد، تاریخی‌ترین استخدام کشور در این وزارتخانه به شمار می‌رود.

صحرایی یادآورشد: همچنین بخش دیگری از کمبود معلم از طریق بکارگیری معلمان فعلی و ظرفیت بازنشستگان تکمیل می‌شود.

وی عنوان کرد: مهر امسال براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و نظام سازماندهی طراحی شده، مشکلات مهر سال گذشته را نخواهیم داشت و در حالی سال تحصیلی آغاز می‌شود که موضوع کلاس‌بندی بزرگ‌تر انجام می‌شود که اگر کسری هم در منطقه‌ای وجود دارد، خیلی سریع قابل جبران باشد.

مهر سال گذشته وزارت آموزش و پرورش با کمبود معلم به گونه‌ای مواجه شد که بسیاری از کلاس‌های درس در یک ماه اول سال تحصیلی معلم نداشتند و این کسری با جذب ۷۰ هزار معلم در آزمون استخدامی جبران شد.

وزیر آموزش و پرورش پیش از این و در همایش ملی تکریم خیرین مدرسه ساز با بیان اینکه از سال ۱۳۹۲ تا سال ۱۴۰۲ جمعیت دانش‌آموزی بیش از ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر اضافه شده است، گفته بود: در اکثر سال‌های قبل از دولت سیزدهم تعداد بازنشستگان از تعداد جذب شدگان بیشتر بوده است.


بیشتر بخوانید:اعلام زمان پرداخت پاداش پایان خدمت معلمان


صحرایی به این مطلب هم اشاره کرد که تعداد بازنشستگان در فاصله سال‌های ۹۲ تا ۱۴۰۲، ۴۶۸ هزار نفر بوده حال آن که جذب در وزارت آموزش و پرورش ۳۴۵ هزار نفر و به معنای کسری زیاد است.

وی خاطر نشان کرد: ۱۷۶ هزار و ۷۳۱ معلم کسری قطعی سال ۱۴۰۳ بوده که این کسری ناشی از این است که خروج معلمان از نظام آموزشی از ورود نیرو‌های جدید پیشی گرفته است.

منبع: ایرنا
ارسال نظر