تاریخ انتشار: ۱۱:۴۵ - ۰۲ مرداد ۱۴۰۳

بازار لوازم آرایشی در قبضه کالا‌های قاچاق

معاون صنایع عمومی وزیر صمت گفت: در حوزه محصولات آرایشی اقدامات خوبی در دو سال گذشته صورت گرفته است؛ به نحوی که برند‌های داخلی خوبی وارد بازار شده، اما هنوز سهم بازارشان مطلوب نیست و عمده بازار دست محصولات آرایشی غیرداخلی است.

اقتصاد۲۴- محمدمهدی برادران، معاون صنایع عمومی وزیر صمت درخصوص روند واردات بالک لوازم آرایشی  گفت: واردات بالک لوازم آرایشی بهداشتی آزاد شده است، تولیدکنندگانی که می‌خواهند از مواد اولیه باکیفیتی که داخل کشور موجود نیست استفاده کنند، ما استقبال می‌کنیم که این مواد را در قالب بالک وارد کنند.

وی افزود: در حال حاضر زیرساخت‌های خوبی در کشور ایجاد شده است. ما در خیلی از حوزه‌های محصولات آرایشی و بهداشتی و عطر رشد و دستاورد‌های خوبی در سه سال اخیر داشتیم، اما، چون مباحث آرایشی و بهداشتی به سلامت مردم مربوط است و در برخی از حوزه‌ها ما نتوانستیم استاندارد‌های مدنظر مشتری را برآورده کنیم، ممنوعیتی که بیش از ۵ سال برقرار بود را پیگیری کردیم تا رفع شود و اکنون تولیدکننده‌ها می‌توانند این محصولات را به صورت بالک وارد کنند.

برادران تصریح کرد: ترجیح ما این است که تولیدکننده‌ها و شبکه‌های فروش داخلی بتوانند با واردات مواد اولیه مناسب چه در کیفیت و چه در جذب مشتری جایگاه خودشان را ارتقا بدهند.

معاون وزیر صمت درخصوص میزان قاچاق لوازم آرایشی و بهداشتی نیز گفت: در حوزه‌های آرایشی ما هنوز فاصله معناداری با جایگاه مطلوب داریم و در این زمینه جلساتی با ستاد مبارزه با قاچاق کالا برگزار کرده‌ایم؛ اما در حوزه بهداشتی توفیقات خوبی پیدا کردیم و تولیدکننده توانسته است خودش را تطبیق بدهد.


بیشتر بخوانید:ممنوعیت واردات لوازم آرایشی به کشور


برادران اظهار داشت: در حوزه محصولات آرایشی اقدامات خوبی در دو سال گذشته صورت گرفته است. برند‌های داخلی خوبی وارد بازار شده، اما هنوز سهم بازارشان مطلوب نیست و عمده بازار دست محصولات آرایشی غیرداخلی است.

منبع: اقتصادآنلاین
ارسال نظر