تاریخ انتشار: ۱۳:۳۰ - ۰۲ مرداد ۱۴۰۳
بررسی آخرین تغییرات قیمت ارز

دلار به نیمه کانال ۵۸ هزار تومان برگشت

قیمت دلار امروز با افزایش ۷۰۰ تومانی به سمت کانال هشتم از کریدور پنجم خیز برداشت. این مقدار بیشترین افزایش قیمت طی سه هفته اخیر است. به نظر می‌رسد رشد تقاضا، دلار را بعد از بیش از ۱۸ روز، بار دیگر در منطقه قیمتی بالاتر نشانده است.

اقتصاد ۲۴- قیمت دلار در شروع به کار معاملات امروز با افزایش ۷۰۰ تومانی به کانال هشتم از کریدور پنجم ورود کرد. اکنون این اسکناس در نیمه پایینی کانال مذکور در حال معامله است و تحرکات افزایشی دارد.

دلار مرکز مبادله جهش کرد

با توجه به اینکه بیشتر توجه معامله‌گران به اخبار مربوط به انتخابات آمریکا و مسائل مربوط به جنگ در منطقه خاورمیانه است، اما برخی فعالان بازار ارز رشد تقاضا برای دلار در مرکز مبادله ارزی را عامل صعود قیمت در بازار از می‌دانند. قیمت اسکناس دلار امروز در مرکز مبادله بیش از ۵۵۰ تومان گران شد و به کانال ۴۷ هزار تومانی صعود کرد. این موضوع را می‌توان حاکی از رشد تقاضای شرکت‌ها برای خرید دلار سهمیه‌ای دانست.

کارشناسان اقتصادی پیش از این تاکید کرده بودند، در صورتی که دلار تهران این هفته در کانال هفتم از کریدور پنجم تثبیت دهد احتمال برگشت این اسکناس به نیمه کریدور پنجم بالا می‌رود.


بیشتر بخوانید: بزنگاه ارز تک‌نرخی


به نظر می‌رسد قیمت دلار در چهارمین روز هفته با حمایت درهم و رشد تتر در مسیر صعودی قرار گرفته است.

قیمت ارز‌های مهم صعودی شد

قیمت درهم امروز با رشد ۱۳۰ تومانی با رقم ۱۵ هزار و ۸۹۰ تومان معامله شد. قیمت تتر روز سه‌شنبه با رشد ۸۰۰ تومانی روی رقم ۵۸ هزار و ۵۵۰ تومانی ایستاد.

پوند انگلیس با رشد هزار و ۳۰۰ تومانی روی قیمت ۷۵ هزار و ۳۸۰ تومانی معامله شد و یورو نیز با کاهش هزار تومانی روی رقم ۶۳ هزار و ۵۰۰ تومانی ایستاد.

گفتنی است اسکناس دلار روز سه‌شنبه با رقم ۴۷ هزار و ۵۰۴ تومان و حواله دلار نیز با رقم ۴۳ هزار و ۹۸۶ تومانی عرضه شد.

منبع: تجارت نیوز
ارسال نظر