تاریخ انتشار: ۱۱:۳۷ - ۰۳ مرداد ۱۴۰۳
برای داشتن مسکن ۹۰ متری در یزد چقدر باید هزینه کرد؟

قیمت خرید آپارتمان تابستان ۱۴۰۳ در شهر یزد + جدول

قیمت مسکن و اجاره‌بها ۶۰ درصد از تورم استان یزد را به خود اختصاص داده است؛ این گزاره بیانگر رشد چشمگیر هزینه‌های مسکن در این استان است

اقتصاد۲۴ - قیمت مسکن و اجاره‌بها ۶۰ درصد از تورم استان یزد را به خود اختصاص داده است؛ این گزاره بیانگر رشد چشمگیر هزینه‌های مسکن در این استان است. آگهی‌های فروش خانه در شهر یزد نیز نشان‌می‌دهد ساکنان این شهر برای خرید یک خانه ۵۵ متری باید بودجه‌ای معادل یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در نظر داشته باشند.
بررسی آگهی‌های مربوط به فروش مسکن در یزد بیانگر آن است که با بودجه زیر دو میلیارد تومان می‌توان در این شهر آپارتمان‌هایی کوچک‌متراژ خریداری کرد.

برای مثال، اکنون آپارتمانی ۵۵ متری در محدوده آزادشهر که ساخت آن به سال ۱۳۸۵ بازمی‌گردد یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. همچنین آپارتمانی ۶۸ متری و ۱۳ ساله در محله صفائیه یک میلیارد و ۵۷۰ میلیون تومان تعیین قیمت شده است.
بودجه بین دو تا سه میلیارد تومان به متقاضیان این امکان را می‌دهد که آپارتمانی با متراژ بیشتر و عمر پایین‌تر خریداری کنند. اکنون مالک آپارتمانی ۸۵ متری در بلوار باهنر واحد سه سال ساخت خود را دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری کرده است.

بودجه بین یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تا چهار میلیارد تومان آپارتمان‌هایی نوساز با متراژ بین ۹۰ تا ۱۰۰ متر را در سبد خرید متقاضیان قرار می‌دهد. همچنین اگر خریداران، بودجه بالاتر از هفت میلیارد تومان داشته باشند، آپارتمان‌هایی نوساز با متراژ بیش از ۱۳۰ متر از گزینه‌های آن‌ها محسوب می‌شود.

قیمت مسکن طی سال‌های اخیر در تمام کشور صعود چشمگیری پیدا کرده است؛ یزد نیز در جایگاه یکی از کلانشهر‌ها از این قاعده مستثنی نیست.
مهران فاطمی، استاندار یزد درباره تورم مسکن در این استان، گفته است ۶۰ درصد تورم بالای استان مربوط به اجاره‌بها و قیمت مسکن است. اما اکنون برای خرید مسکن در شهر یزد چقدر باید هزینه کرد؟

منبع: تجارت نیوز
ارسال نظر