تاریخ انتشار: ۲۰:۳۹ - ۰۳ مرداد ۱۴۰۳

قیمت خانه در نازی‌ آباد

نازی‌آباد یکی از محله‌های منطقه ۱۶ تهران است. گزارش بانک مرکزی از تحولات بازار مسکن تهران در خردادماه نشان می‌دهد این منطقه طی خرداد ۱۴۰۳ متوسط قیمتی بالغ بر متری ۵۰ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان داشته است.

اقتصاد۲۴- بررسی آگهی‌های فروش خانه در نازی‌آباد نشان می‌دهد با بودجه یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تا دو میلیارد تومان می‌توان در این محله آپارتمان‌های کوچک‌متراژ خریداری کرد.





برای نمونه اکنون آپارتمانی ۴۳ متری در محدوده خیابان همدانی که ساخت آن به سال ۱۳۸۷ بازمی‌گردد، یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

بودجه بین دو تا سه میلیارد تومان شانس خرید خانه‌هایی با عمر کمتر را بالا می‌برد و با بودجه بین چهار تا پنج میلیارد تومان نیز می‌توان آپارتمان‌هایی بالای ۹۰ متر خریداری کرد.


اگر خریداران قصد یافتن فایل‌های نوساز را داشته باشند باید حداقل بودجه‌ای معادل سه میلیارد تومان کنار بگذارند.

قیمت اجاره خانه در نازی‌آباد

قیمت اجاره خانه در نازی‌آباد نیز مانند دیگر مناطق تهران رشد چشمگیری پیدا کرده است. اکنون خانوار‌ها برای اجاره یک خانه حداقلی و کوچک‌متراژ در این محله حداقل باید رهنی معادل ۱۰۰ میلیون تومان در نظر داشته باشند.

پرداخت رهنی بالغ بر ۲۰۰ میلیون تومان و اجاره‌ای بین ۶ تا هفت میلیون تومان به مستاجران این امکان را می‌دهد که خانه‌ای با متراژ متوسط اجاره کنند.

همچنین پرداخت رهنی بیش از ۴۰۰ میلیون و اجاره بالاتر از ۱۰ میلیون تومان نیز آپارتمان‌هایی با متراژ ۸۰ تا ۹۰ متر را در سبد انتخاب مستاجران قرار می‌دهد.

اکنون برای آپارتمانی ۹۶ متری و ۹ ساله در این محله رهنی معادل ۵۰۰ میلیون تومان و اجاره ماهانه ۱۵ میلیون تومان تعیین شده است. در این بین متقاضیان می‌توانند با ۷۵۰ میلیون تومان یک خانه متوسط‌متراژ را رهن کامل کنند.

منبع: تجارت نیوز
ارسال نظر