تاریخ انتشار: ۱۶:۰۳ - ۰۴ مرداد ۱۴۰۳
بررسی آخرین تغییرات قیمت ارز

خیز دلار برای فتح کانال ۵۹ هزار تومانی

قیمت دلار امروز با افزایش ۲۰۰ تا ۲۵۰ تومانی بازگشایی شد. معامله‌گران روند افزایشی دلار را متاثر از رشد تقاضا می‌دانند. روز پنجشنبه قیمت تتر در مرز کانال ۵۹ هزار تومانی معامله شد و درهم ۱۰۰ تومان گران شد.

اقتصاد ۲۴- قیمت دلار در آخرین روز معاملاتی هفته با رشد ۲۰۰ تا ۲۵۰ تومانی بازگشایی شد و نیمه کانال هشتم از کریدور پنجم را از دست داد. ریتم معاملات در بازار ارز حکایت از رشد تقاضا دارد. هر چند بازارساز در هفته‌های اخیر سعی داشته با ارزپاشی دلار را در پایین‌ترین قیمت تحویل دولت پزشکیان دهد؛ اما رشد تقاضای تابستان و برخی سیگنال‌های منطقه‌ای روند بازار ارز را صعودی کرد.

به عقیده برخی تحلیلگران اقتصادی افزایش تنش در منطقه و رشد انتظارات تورمی ریتم صعودی دلار را رقم زده است. آن‌ها می‌گویند ارزش ذاتی قیمت دلار را با توجه به تورم در کریدور‌های بالاتر قیمتی می‌دانند و ثبات ارزی یک ماه اخیر و روند کاهشی محدود دلار، حاصل تلاش‌های بازارساز است.


بیشتر بخوانید:  دولت سیزدهم در روز‌های آخر ارزپاشی دارد یا ندارد؟


حواله دلار ۴۴ هزار تومانی شد

قیمت درهم امروز با رشد ۱۰۰ تومانی با رقم ۱۵ هزار و ۸۴۰ تومان معامله شد. قیمت تتر روز پنجشنبه با رشد ۵۵۰ تومانی روی رقم ۵۸ هزار و ۲۰۰ تومان ایستاد.

پوند انگلیس با رشد ۷۰۰ تومانی روی قیمت ۷۵ هزار و ۷۳۰ تومانی معامله شد و یورو نیز افزایش ۶۰۰ تومانی داشت و روی رقم ۶۳ هزار و ۶۹۰ تومانی ایستاد.

گفتنی است اسکناس دلار روز پنجشنبه با رقم ۴۷ هزار و ۵۳۷ تومان و حواله دلار نیز با رقم ۴۴ هزار و ۱۶ تومانی عرضه شد. امروز قیمت اسکناس و حواله دلار رشد محدود ۳۰ تا ۵۰ تومانی داشتند؛ اما همین رشد محدود حواله دلار را یک کانال بالا کشید.

منبع: تجارت نیوز
ارسال نظر