تاریخ انتشار: ۰۱:۳۳ - ۰۶ مرداد ۱۴۰۳

۵ ترفند جالب برای خنک نگه داشتن مواد غذایی در سفر

اگر قصد دارید غذا‌های پخته شده را با خود حمل کنید، حتماً آن‌ها را به درستی در ظروف دربسته و ضد هوا قرار دهید و تا زمان مصرف در یخچال یا یخدان خنک نگه دارید.

اقتصاد۲۴- اگر قصد دارید غذا‌های پخته شده را با خود حمل کنید، حتماً آن‌ها را به درستی در ظروف دربسته و ضد هوا قرار دهید و تا زمان مصرف در یخچال یا یخدان خنک نگه دارید.

۱- برنامه‌ریزی و انتخاب مواد غذایی مناسب

پیش از سفر، لیستی از مواد غذایی مورد نیاز خود تهیه کنید و با توجه به مدت زمان سفر و شرایط حمل و نقل، مواد غذایی مناسب را انتخاب کنید.

تا حد امکان از مواد غذایی تازه و با ماندگاری بالا مانند میوه‌ها، سبزیجات، کنسرو‌ها و غذا‌های خشک استفاده کنید.

از بردن غذا‌های فاسد شدنی مانند گوشت خام، مرغ، ماهی و لبنیات بدون یخچال خودداری کنید.

اگر قصد دارید غذا‌های پخته شده را با خود حمل کنید، حتماً آن‌ها را به درستی در ظروف دربسته و ضد هوا قرار دهید و تا زمان مصرف در یخچال یا یخدان خنک نگه دارید.

۲- استفاده از یخدان و کیسه‌های یخ

یخدان، بهترین ابزار برای خنک نگه داشتن مواد غذایی در سفر‌های طولانی است. از یک یخدان باکیفیت و عایق‌بندی مناسب استفاده کنید و آن را با یخ پر کنید.

برای خنک نگه داشتن مواد غذایی در یخدان، از کیسه‌های زیپ‌دار یا ظروف دربسته استفاده کنید. می‌توانید از بطری‌های آب یخ زده نیز برای خنک نگه داشتن مواد غذایی در یخدان استفاده کنید.

۳- خنک کردن مواد غذایی پیش از سفر

پیش از قرار دادن مواد غذایی در یخدان، آن‌ها را تا حد امکان در یخچال یا فریزر خنک کنید.

از غذا‌های یخ زده؛ مانند بستنی یا ژله یخ زده برای خنک نگه داشتن سایر مواد غذایی در یخدان استفاده کنید.


بیشتر بخوانید: مواد غذایی سرشار از مایعات


۴- استفاده از مواد جاذب رطوبت

برای جلوگیری از ایجاد رطوبت و بخار در یخدان، از موادی مانند سیلیکاژل یا ژل جاذب رطوبت استفاده کنید.

۵- خنک نگه داشتن مواد غذایی در خودرو

اگر در طول سفر با ماشین شخصی خود سفر می‌کنید، از سایبان برای خنک نگه داشتن داخل خودرو استفاده کنید. می‌توانید از کولر خودرو برای خنک نگه داشتن مواد غذایی در مسافت‌های کوتاه استفاده کنید.

به طور کلی کوشش کنید از قرار دادن مواد غذایی در معرض نور مستقیم خورشید خودداری کنید. از حمل بیش از حد مواد غذایی خودداری کنید و فقط به اندازه نیاز خود مواد غذایی بردارید. در صورت امکان، از فروشگاه‌های محلی در طول سفر مواد غذایی تازه تهیه کنید.

ارسال نظر