تاریخ انتشار: ۱۲:۰۳ - ۰۶ مرداد ۱۴۰۳

لجاجت صداوسیما در دعوت از الهام چرخنده+ فیلم

پنج شنبه شب (۴ مرداد) بار دیگر شاهد حضور الهام چرخنده در تلویزیون بودیم. این بار او در برنامه «سدره» شبکه تهران حاضر شد و به سولات مجری پاسخ داد.

اقتصاد۲۴- حرف‎های خانم چرخنده حول ماجرای تحول می‌چرخید و تکرارِ همان‌هایی بود که پیش‌تر به زبان آورده. بریده‌هایی از گفته‌هایش بازتاب داده شد و بار دیگر جبهه‌ای دوگانه در حمایت یا علیه او شکل گرفت.

در این ماجرا مقصر اصلی، خود تلویزیون است که چرخنده را در موضع قضاوت قرار می‌دهد. این بازیگر نیمه دوم سال پیش در شبکه افق حاضر شد و هنوز مدت زیادی از آن مصاحبه واکنش‌برانگیز نگذشته. او چند سال پیش نیز در برنامه شبکه سه حاضر شد و گفت هر آن چه لازم بود. چرخنده یکی از مهمانان برنامه «نشان ارادت» شبکه دو در سال ۱۴۰۱ هم بود، اما آن مصاحبه اجازه پخش به‌دست نیاورد.

هرگز قصد قضاوت الهام چرخنده را نداریم و روی کلام با برنامه‌سازان است که در مواجهه با سوژه‌ها گرفتار افراط می‌شوند. نتیجه هم چیزی نیست جز لطمه به مهمان. در این هیاهو نیز حرف‌هایی مهمِ کسی، چون چرخنده گم می‌شود؛ مثل جایی که گفت: «ما گاهی داریم چادری‌هایی که تقوا ندارند.» هدفش این بود که بگوید ظاهر را باید حفظ کرد، اما ملاک واقعی چیزی دیگر است.

مهیار عبداللهی (مجری) در بخشی از برنامه گفت: «خیلی‌ها این تغییر شما را برنتابیدند؛ دشمن دستگاه حضرت حق هستند...» این چه سوالی بود آخر؟ این چه تفکر خطرناکی است که باید فریاد زده شود؟ مگر هدف برنامه چیزی جز جذب افرادی از اردوگاه غیر همسو است؟ چه خوب پاسخ داد خانم چرخنده که گفت: «نگویید؛ همه احتمال تحول دارند.»

همین جا اشاره کنیم که «سدره» یکسره از معنویت می‌گوید، اما زیرنویس برنامه پر است از تبلیغ برای یک بانک! این دوگانگی‌ها چه عواقب بدی که ندارد. اسپانسر بگیرید، اما کمی خوش فکر باشید و کل برنامه را تقدیم حامی مالی نکنید

منبع: برترین ها
ارسال نظر