تاریخ انتشار: ۱۲:۰۵ - ۰۶ مرداد ۱۴۰۳

اولین یادداشت درباره فیلم جدید مهران مدیری

مهران مدیری چهره‌ای محبوب و محترم است که برای چند نسل خاطره آفریده و لبخند به لب‌ها آورده.

اقتصاد۲۴-مهران مدیری چهره‌ای محبوب و محترم است که برای چند نسل خاطره آفریده و لبخند به لب‌ها آورده. ما این کمدین را دوست داریم و جایگاه بلند او در هنر را از یاد نمی‌بریم. با این حال نمی‌توانیم ضعف‌های دومین فیلم سینمایی‌اش یعنی «ساعت ۶ صبح» را نادیده بگیریم.

ابتدا تاکید می‌کنیم شما هم بلیت بخرید و فیلم را ببینید. در ادامه، بخشی از گزارش هفت‌صبح که منطبق با زاویه نگاه تحریریه فیلمِتو است را به قلم محمد صابری مرور می‌کنیم.

«ساعت ۶ صبح» تیزری جذاب و کنجکاوی‌برانگیز دارد، اما مخاطبی که وارد سالن سینما شده، احتمالا بیش از جذابیت موقعیت‌هایی مانند «دختری در کانال کولر» یا «پسری در کمین اسلحه پلیس»، چرایی آن‌ها برایش محل سوال است؛ همین جاست که فیلم تازه مهران مدیری با چالش جدی مواجه می‌شود.

فعلا زود است درباره ضعف‌های «ساعت ۶ صبح» صحبت کنیم. هر چه باشد، مهران مدیری خودش این فیلم را یکی از مهمترین آثارش می‌داند و ما هم منتظر می‌مانیم تا طیف گسترده‌تری از مخاطبان به تماشای آن بنشینند و نسبت به آن واکنش نشان دهند.

نویسنده و کارگردان «ساعت ۶ صبح» مهران مدیری است و مانند اکثر کار‌های دیگرش، یکی از نقش‌های کلیدی را برای خود کنار گذاشته. این‌جا شمایلی متفاوت از یک مامور ارشد انتظامی از او شاهد هستیم.

واقعیت این است که شاید بتوان بازیگری و کارگردانی مدیری را با اغماض، قابل قبول توصیف کرد، اما «ساعت ۶ صبح» به شدت از زاویه فیلمنامه دچار آسیب شده. علاوه بر موقعیت عجیب کاراکترها، اغلب کنش‌ها و واکنش‌ها در نیمه دوم، از منطق کافی برخوردار نیستند و به همین دلیل مخاطب به سختی می‌تواند با آن همراه شود.


بیشتر بخوانید:عادل فردوسی پور در مراسم مهران مدیری+ عکس


«ساعت ۶ صبح» بار دیگر دو نکته را ثابت کرد: اول اینکه مدیری برای درخشیدن، نیاز به یک همکار فیلمنامه‌نویس توانمند دارد و دیگر اینکه، او یک کمدین است؛ کاش کمتر سراغ تجربه‌های جدی برود!

منبع: برترین ها
ارسال نظر