تاریخ انتشار: ۱۵:۰۲ - ۰۶ مرداد ۱۴۰۳

سقف حقوق بازنشستگان ۷۰ میلیون تومان شد!

مدیر صندوق بازنشستگی استان بوشهر گفت: بیشترین حقوق بازنشستگی مربوط به اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به‌صورت متوسط ماهانه ۷۰۰ میلیون ریال است.

اقتصاد۲۴-«داریوش کشتکار» روز دوشنبه در آیین معرفی و تقدیر از بازنشستگان نمونه استان بوشهر اظهار کرد: ۱۹ هزار و ۵۰۰ بازنشسته در استان بوشهر از ۶۰ اداره دولتی و شهرداری تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری هستند که ماهانه سه هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال حقوق دریافت می‌کنند.

وی افزود: میانگین پرداختی حقوق به هر بازنشسته استان بوشهر حدود ۱۵۰میلیون ریال در ماه است.

مدیر صندوق بازنشستگی استان بوشهر تصریح کرد: بیشترین بازنشسته این صندوق مربوط به آموزش و پرورش استان با ۱۳ هزار و ۱۰۰ نفر است.

کشتکار در خصوص شاخص‌ها و معیار‌های انتخاب بازنشسته نمونه کشوری، گفت: «علوم، آموزش و پژوهش»، «فرهنگ و هنر»، «کارآفرینی و ایجاد اشتغال»، «فعالیت‌های اجتماعی و عام المنفعه»، «فعالیت‌های ورزشی و تندرستی» و «ایثار و فداکاری» از جمله ۶ شاخص هستند که در هر محور یک نفر انتخاب و بعنوان برگزیده ملی و استانی مورد تقدیر قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: برای امسال «مرتضی فیروزی نوری» در محور فرهنگ و هنر، «محمدحسن خسروی بوشهری» در محور علوم، آموزش و پژوهش، «حسین حیدری» در حوزه فعالیت‌های اجتماعی و عام‌المنفعه و «حسن لاوری» در عرصه ایثار و فداکاری به‌عنوان بازنشسته نمونه استان بوشهر انتخاب و تجلیل شدند.


بیشتر بخوانید:خبر جدید درباره متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان


مدیر صندوق بازنشستگی استان بوشهر بیان کرد: در سه ماه اول امسال ۷۵۰ میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت به سه هزار بازنشسته این استان پرداخت شده است.

منبع: ایرنا
ارسال نظر