تاریخ انتشار: ۱۵:۳۲ - ۰۶ مرداد ۱۴۰۳

قیمت باورنکردنی حواله بنز برای جانبازان؛ ۱۴ میلیارد تومان!

حواله خودرو‌های جانبازان همچنان در بازار با قیمت‌های عجیب به فروش می‌رسد.


اقتصاد۲۴- رکورد قیمت حواله خودرو‌های جانبازان هم مربوط به محصولات بنز می‌شود.
به عنوان مثال قیمت حواله بنز B ۲۰۰ جانبازان تا ۱۴ میلیارد تومان هم در آگهی‌ها اعلام شده است. به طور کلی قیمت این حواله‌ها از حدود ۴ میلیارد تومان استارت می‌خورد.

در آخرین اظهار نظر خود در این رابطه، با بیان اینکه شرکت‌های واردکننده خودرو برای واردات خودروی جانبازان اعلام آمادگی کرده‌اند، اظهار کرد: شرکت‌ها درخواست خود را داده‌اند و ما در حال بررسی مدل‌ها و برند‌های پیشنهادی آن‌ها هستیم. احتمالا هفته جاری شرکت‌های واردکننده امکان ثبت نام جانبازان را در سایت خود ایجاد خواهند کرد؛ چرا که مقرر شده شرکت‌ها در سایت خود، فضایی تعبیه کنند تا برند‌ها و مدل‌های تایید شده برای واردات ویژه جانبازان را اعلام کنند.

مجری طرح واردات خودرو وزارت صمت، ادامه داد: بر این اساس در گام نخست، اسامی خودرو‌ها در سایت شرکت‌های واردکننده قرار می‌گیرد و در گام دوم، امکان ثبت‌نام جانبازان فراهم خواهد شد. پس از انجام فرآیند ثبت‌نام، اسامی جانبازان توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران اعلام خواهد شد تا براساس ارزش خودرو نسبت به تایید اسامی ارسال شده، اقدام صورت گیرد.


بیشتر بخوانید: جزئیات جدید از ثبت‌نام خودروی ری‌را


وی افزود: چنانچه بنیاد شهید و امور ایثارگران اسامی جانبازان را تایید کند، سهمیه واردات خودرو به میزان مشخص شده برای شرکت‌ها باز می‌شود تا شرکت‌ها نیز بتوانند ثبت سفارش و واردات خودرو‌ها را انجام دهند.

رئیس سازمان توسعه تجارت در رابطه با ارزش خودروی وارداتی در کشور مبدأ، گفت: برای جانبازان ۷۰ درصد (دو پا یا دو دست قطع از مچ و یا قطع نخاع) تا سقف ۳۵ هزار یورو، سایر جانبازان ۷۰ درصد تا سقف ۳۰ هزار یورو و برای جانبازان ۵۰ درصد تا ۶۹ درصد تا سقف ۲۵ هزار یورو است.

ضیغمی با بیان اینکه فرآیند واردات خودرو برای جانبازان در حال طی شدن است، تاکید کرد: البته هر خودرویی امکان واردات ندارد و باید خودرویی وارد شود که در کشور خدمات پس از فروش دارد.

این معاون وزیر صمت در رابطه با تعلل در روند واردات خودروها، تصریح کرد: واردات خودرو برای جانبازان در انتظار اعلام شرکت‌های واردکنندگان خودرو است. مقرر شده تا شرکت‌ها خودرو‌هایی را که توسط سازمان توسعه تجارت تایید شده، در سایت خود اعلام کنند تا جانبازان بتوانند برای ثبت‌نام به آن‌ها مراجعه کنند. به صورت هفتگی جلسات با شرکت‌های واردکننده برگزار می‌شود که بر اساس آن، هفته گذشته در مورد ایجاد پورتال از سوی شرکت‌ها جمع‌بندی‌های لازم انجام شد و امید است که هر چه سریع‌تر این اتفاق بیفتد.

مجری طرح واردات خودرو وزارت صمت ابراز امیدواری کرد که با همکاری بنیاد شهید بتوان تا پایان سال روند واردات خودرو برای جانبازان را داشته باشیم. با توجه به اینکه تعداد جانبازان زیاد هم نیست، بایستی برای شرکت‌ها صرفه داشته باشد که این تعداد خودرو را وارد کنند.

منبع: روزگار خودرو

ارسال نظر