تاریخ انتشار: ۱۷:۰۸ - ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
بررسی آخرین تغییرات قیمت ارز

پیش‌بینی قیمت دلار فردا یک‌شنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

قیمت دلار در نخستین روز از هفته دوم مرداد با نوسانی محدود، شروع هفته کم‌رمقی را پشت سر گذاشت. در حالی که ساعت کار بانک‌ها به دلیل گرمای هوا تا ۱۰ صبح اعلام شده بود و بازار ارز ساعت ۱۱ بازگشایی شد، همین موضوع معاملات بازار ارز را محدود به معاملات پشت خطی کرد.

اقتصاد۲۴- قیمت دلار در شروع به کار بازار ارز در نخستین روز هفته، متاثر از تغییر ساعت بانک‌ها و ادارات دولتی با کاهش تقاضا بازگشایی شد. این اسکناس در نیمه کانال هفتم از کریدور پنجم با نوسانات ۵۰ تا ۱۵۰ تومانی معامله شد و بازار عمق چندانی نداشت.

گفتنیست گرمای هوای پایتخت، معاملات پشت خطی را همانند روز‌های تعطیل فعال کرد و با وجود پایان کار بانک‌ها و صرافی‌ها در ساعت ۱۰ صبح اگر مبادله‌ای در روز شنبه انجام شد، از سوی دلالان، دادزن‌ها و فروشندگان خرد میدان فردوسی صورت گرفت.

از بازار ارز چه خبر؟

یکی از فعالان بازار ارز به خبرنگار تجارت‌نیوز گفته است برخی صرافی‌ها که باز بوده‌اند هم با اخطار اماکن بسته شدند. به گفته فعالان بازار ارز معاملات روز شنبه در مقدار محدود صورت گرفت و تعطیلی بانک‌ها عملاً هرگونه معامله‌ای را غیرممکن کرد.

در حالی که بازار ارز روز شنبه نیمه‌تعطیل بود، اعلام خبر تعطیلی روز یکشنبه هفتم مرداد در پی تداوم گرمای شدید و کم‌سابقه هوا در کشور، با هدف حفظ سلامت شهروندان و مدیریت مصرف انرژی، باعث شد برخی گمانه زنی‌ها و شایعات در مورد تعطیلی ۱۰ روزه کشور به سبب ناتوانی تولید برق در کشور میان معامله‌گران تقویت شود.


بیشتر بخوانید: قیمت دلار مبادله‌ای ۵۰۰ تومان جهش کرد


برخی از تحلیلگران اقتصادی بر این نکته تاکید دارند که ناترازی برق در کشور به جایی رسیده که با قطع برق واحد‌های تولیدی نیز مشکل برق در کشور حل نمی‌شود و فقط با تعطیل کردن کشور و پایین آوردن مصرف می‌توان مشکل را حل کرد.

به نظر می‌رسد ماندگاری قیمت دلار در سطح فعلی با تعطیلی پایتخت و فلج کردن اقتصاد کشور آسان‌ترین راه برای دولتی باشد که روز‌های پایانی خود را سپری می‌کند.

تتر ۵۸ هزار و ۶۰۰ تومان شد

قیمت درهم روز شنبه با رقم ۱۵ هزار و ۹۶۰ تومانی معامله شد و رشد ۱۱۰ تومانی پیدا کرد. قیمت تتر با کاهش ۳۰۰ تومانی روی رقم ۵۸ هزار و ۶۰۰ تومانی ایستاد.

پوند انگلیس با کاهش ۲۰۰ تومانی روی قیمت ۷۵ هزار و ۶۰۰ تومانی معامله شد. قیمت یورو روی رقم ۶۳ هزار و ۸۸۰ تومانی ایستاد و افت ۱۰۰ تومانی پیدا کرد.

گفتنیست اسکناس دلار روز شنبه با رقم ۴۸ هزار و ۶۸ تومان و حواله دلار نیز با رقم ۴۴ هزار و ۹۷ تومانی عرضه شد. قیمت اسکناس بیش از ۵۰۰ تومان رشد داشت و حواله دلار با افزایش ۵۰ تومانی عرضه شد.

منبع: تجارت نیوز
ارسال نظر