تاریخ انتشار: ۱۲:۲۳ - ۰۷ مرداد ۱۴۰۳

مرد عنکبوتی ایران در پاریس کیست؟

مسابقات سنگ‌نوردی در بازی‌های ۲۰۲۴ پاریس دومین حضور خود را در المپیک تجربه خواهد کرد و رضا علیپور اولین نماینده ایران در تاریخ این رقابت‌ها خواهد بود.

اقتصاد۲۴-رضا علی‌پور شنازندی‌فرد (زداه ۹ اردیبهشت ۱۳۷۳ در قزوین) سنگ‌نورد ایرانی است. او قهرمان جهان و دارنده سابق رکورد جهانی سنگ‌نوردی سرعت با ثبت زمان ۵ ثانیه و ۴۸ صدم ثانیه و همچنین دارنده رکورد جدید سنگ‌نوردی سرعت ایران با ثبت زمان ۵ ثانیه و ۵ صدم ثانیه است.

رضا علی‌پور در نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو چین در رشته سنگ‌نوردی سرعت و با پیروزی برابر حریف چینی در فینال با ثبت زمان ۵ ثانیه و ۳۰۲ هزارم ثانیه موفق به کسب مدال طلا شد؛ علی‌پور پیش از این در بازی‌های آسیایی سال ۲۰۱۸ به‌میزبانی کشور اندونزی نیز به مدال طلا رسیده بود. رضا علی‌پور در پایان رقابت‌های انتخابی ۲۰۲۴ سهمیه المپیک بوداپست مجارستان با کسب ۶۱ امتیاز از مجموع امتیازات دو مسابقه انتخابی سهمیه المپیک کشورهای چین و مجارستان موفق شد سهمیه حضور المپیک ۲۰۲۴ پاریس را کسب کند تا در کنار ۱۳ سنگ‌نورد دیگر این رشته ورزشی که موفق به کسب سهمیه المپیک شده‌اند به رقابت بپردازد.

منبع: خبر آنلاین
ارسال نظر