تاریخ انتشار: ۰۷:۳۰ - ۰۸ مرداد ۱۴۰۳
واکنش بازار به کابینه پزشکیان

پیش بینی بورس امروز ۸ مرداد ۱۴۰۳

در روز‌های پیش رو شاهد تکمیل کابینه خواهیم بود و گفته می‌شود که پس از مراسم تحلیف که در مجلس برگزار می‌شود لیست وزرای پیشنهادی به مجلس ارائه خواهد شد. باید واکنش بازار سهام به کابینه را در روز‌های آتی ببینیم. آیا پزشکیان می‌تواند سیگنال مثبتی به بازار بدهد؟


اقتصاد۲۴- بورسی‌ها در شرایطی به استقبال معاملات روز دوشنبه می‌روند که روز شنبه شاخص کل بورس تهران دوممین روز نزولی را پشت سر گذاشت. برای پیش بینی بورس امروز –دوشنبه ۸ مرداد- به روند بازار سهام در روز کاری گذشته نگاه می‌کنیم. روز شنبه شاخص کل ۱۴ هزار و ۳۳۹ واحد ریزش کرد و شاخص کل هم‌وزن ۲ هزار و ۸۴۵ واحد پایین آمد. همچنین شاخص کل فرابورس ۵۸ واحد افت کرد و شاخص هم وزن فرابورس کاهش ۸۱ واحدی داشت.

بیشترین افزایش قیمت

روز شنبه در بورس شرکت داروسازی امین (دامین)، شرکت پاکسان (شپاکسا) و شرکت سرمایه گذاری اعتبار ایران (واعتبار) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت سرمایه گذاری سلیم (سلیم)، شرکت صنایع فولاد آلیاژی یزد (فولای) و شرکت نیروگاه زاگرس کوثر (بزاگرس) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نماد‌های خچرخش (شرکت چرخشگر)، خرینگ (شرکت رینگ سازی مشهد) و کسرام (شرکت پارس سرام) در روز سه‌شنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت تولیدی و صنعتی گوهر فام (شفام)، شرکت محصولات کاغذی لطیف (لطیف) و شرکت تولیدی مخازن گاز طبیعی آسیا ناما (ناما) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات شنبه، ۳۷ نماد صف خرید داشتند و ۶۵ نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد ۲۳ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۱۳۸ میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش ۵۱ درصدی به رقم ۲۸۰ میلیارد تومان رسید.


بیشتر بخوانید: انتظار بازار سهام از دولت چهاردهم


پیش بینی بورس امروز

روز شنبه شاخص کل بورس تهران از ابتدای معاملات نزول کرد و در نهایت ۱۴ هزار و ۳۳۹ واحد –معادل ۰.۶۶ درصد- افت کرد.

اغلب نماد‌های بازار قرمزپوش بودند و شاخص هم وزن نیز ۰.۴۱ درصد پایین آمد. دیروز نماد‌های فملی، فولاد، کگل، تاپیکو، شپنا، فارس و کچاد بیشترین اثر کاهشی را بر شاخص داشتند.

به علاوه، روز شنبه شاهد خروج پول حقیقی به بازار بودیم و ۱۹۱ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد. دیروز نماد‌های فملی، وبملت، خساپا، حفارس، شستا، ذوب، شبندر، خدیزل، تاپیکو و شپدیس بیشترین خروج سرمایه را داشتند.

همچنین ارزش معاملات خرد سهام با افت ۱۱ درصدی به رقم ۲ هزار و ۵۸۱ میلیارد تومان رسید.

ناظران یکی از عامل اصلی ریزش بازار را کمبود برق در کشور می‌دانند، عاملی که موجب تعطیلی بازار‌های پول و سرمایه کشور در روز گذشته شد.

روز گذشته مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری نیز برگزار شد و پس از آن مسعود پزشکیان، محمدرضا عارف را به عنوان معاون اول خود منصوب کرد. محمدرضا عارف معاون اول دولت سیدمحمد خاتمی بود و سابقه ریاست سازمان برنامه و بودجه را نیز در کارنامه دارد.

در روز‌های پیش رو شاهد تکمیل کابینه خواهیم بود و گفته می‌شود که پس از مراسم تحلیف که در مجلس برگزار می‌شود لیست وزرای پیشنهادی به مجلس ارائه خواهد شد. باید واکنش بازار سهام به کابینه را در روز‌های آتی ببینیم. آیا پزشکیان می‌تواند سیگنال مثبتی به بازار بدهد؟

 

منبع: اکوایران

ارسال نظر