تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۰۸ مرداد ۱۴۰۳

نقش کامالا هریس در آینده اقتصادسبز آمریکا

کامالا هریس با سابقه‌ای قوی در مقابله با شرکت‌های سوخت فسیلی و حمایت از محیط زیست، در صورت انتخاب شدن به عنوان رئیس‌جمهور، می‌تواند تأثیرات عمیقی بر جهت‌گیری سیاسی آمریکا و تغییرات آب‌وهوایی جهانی داشته باشد.

اقتصاد۲۴-با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در نوامبر، توجه بسیاری به سیاست‌های آب‌وهوایی کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور، معطوف شده است. با سابقه‌ای قوی در مقابله با شرکت‌های سوخت فسیلی و حمایت از محیط زیست، هریس در صورت انتخاب شدن به عنوان رئیس‌جمهور، نقش مهمی در جهت‌گیری سیاسی آمریکا و تأثیرات آن بر تغییرات آب‌وهوایی جهانی خواهد داشت.

نظر کاملا هریس درباره تغییرات آب‌وهوایی چیست؟

کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا، در اجلاس آب‌وهوای COP۲۸ سازمان ملل متحد در دبی، سخنرانی کرد و تأکید کرد که جهان باید اقدامات بیشتری در مورد تغییرات آب‌وهوایی انجام دهد. جو بایدن، که از سابقه هریس در مقابله با شرکت‌های سوخت فسیلی حمایت کرده است، به نفع او از رقابت با دونالد ترامپ جمهوری‌خواه کنار رفت و این امر شانس هریس برای تبدیل شدن به اولین رئیس‌جمهور زن آمریکا را افزایش داده است.

آمریکا به عنوان یکی از بزرگترین مشارکت‌کنندگان تاریخی در تغییرات آب‌وهوایی، نقش مهمی در جهت‌گیری سیاسی جهانی دارد. سابقه هریس در زمینه مسائل زیست‌محیطی و تغییرات آب‌وهوایی مورد توجه بسیاری قرار گرفته است. با توجه به اینکه تنها چند ماه تا انتخابات باقی مانده است، هریس احتمالاً از برنامه‌های آب‌وهوایی بایدن فاصله نخواهد گرفت. بایدن افتخار می‌کند که آمریکا تحت نظارت او مهم‌ترین قانون آب‌وهوا در تاریخ جهان را تصویب کرده است.

قانون کاهش تورم ۲۰۲۲ (IRA) به عنوان یکی از دستاورد‌های بزرگ بایدن، صد‌ها میلیارد دلار یارانه مالیاتی و کمک‌های بلاعوض را برای پروژه‌های انرژی‌های تجدیدپذیر متعهد شد. این قانون مشاغل سبز را افزایش داده و از جوامعی که در خط مقدم آلودگی قرار دارند، حمایت کرده است. بایدن همچنین با پیوستن مجدد به توافقنامه پاریس در اولین روز ریاست‌جمهوری خود، تعهد خود به مسائل زیست‌محیطی را نشان داد.

هریس در کنفرانس آب‌وهوای سازمان ملل در دبی تأکید کرد که جهان باید اقدامات بیشتری در زمینه تغییرات آب‌وهوایی انجام دهد. با این حال، فعالان اقلیم از دولت بایدن به خاطر انجام ندادن بیشتر انتقاد کرده‌اند. در طول دوره بایدن، آمریکا به عنوان بزرگترین تولیدکننده نفت و صادرکننده گاز طبیعی مایع (LNG) جهان باقی مانده است. بسیاری از دوستداران محیط زیست می‌خواهند دموکرات‌ها در توقف استخراج سوخت‌های فسیلی اقدامات بیشتری انجام دهند. اما توافق بر این است که چهار سال دیگر با ترامپ در رأس دولت، به نفع محیط زیست نخواهد بود.


بیشتر بخوانید:هریس و سه ماه زمان برای پیروزی


اقدامات مختلف کاملا هریس در زمینه مسائل زیست‌محیطی

به گزارش یورونیوز، سابقه هریس در زمینه مسائل زیست‌محیطی به عنوان دادستان کل کالیفرنیا و سناتور این ایالت نیز چشمگیر است. او اکسون موبیل (ExxonMobil) را به دلیل گمراه کردن مردم در مورد تغییرات آب‌وهوایی مورد بررسی قرار داد و یک شرکت خط لوله را به دلیل نشت نفت در سواحل کالیفرنیا تحت پیگرد قانونی قرار داد. هریس همچنین از شرکت خودروسازی فولکس‌واگن به دلیل تقلب در تست‌های انتشار گاز‌های گلخانه‌ای ۸۶ میلیون دلار جریمه دریافت کرد. او در مقام دادستان منطقه سانفرانسیسکو، اولین واحد عدالت زیست‌محیطی کشور را برای رسیدگی به جرایم زیست‌محیطی ایجاد کرد.

پیشنهاد هریس برای ریاست‌جمهوری در سال ۲۰۱۹ نیز نشان‌دهنده تعهد او به مسائل زیست‌محیطی است. او خواستار پرداخت هزینه‌ای برای آلودگی آب‌وهوا شد و قول داد که اجرای قوانین زیست‌محیطی و پیگرد قانونی شرکت‌های سوخت فسیلی را تقویت کند. هریس همچنین در سال ۲۰۲۰ اعلام کرد که با حفاری فراساحلی و اجاره سوخت‌های فسیلی در زمین‌های عمومی مخالف است.

یکی از نقاط عطف قابل توجه در رزومه هریس حمایت او از طرح جدید سبز در سال ۲۰۱۹ بود. این طرح بلندپروازانه که توسط الکساندریا اوکاسیو کورتز (AOC) و سناتور ادوارد مارکی ارائه شد، انتقال به ۱۰۰ درصد انرژی پاک را ظرف یک دهه پیشنهاد کرد.

کامالا هریس با سابقه‌ای قوی در مقابله با تغییرات آب‌وهوایی و حمایت از محیط زیست، آماده است تا در صورت انتخاب به عنوان رئیس‌جمهور، سیاست‌های سبز و پایدار را ادامه دهد. با حمایت جو بایدن و فعالان اقلیم، هریس می‌تواند نقش مهمی در جهت‌گیری سیاسی آمریکا و تأثیرات آن بر تغییرات آب‌وهوایی جهانی ایفا کند. انتخابات پیش رو فرصتی است تا ببینیم آیا او می‌تواند به اولین رئیس‌جمهور زن آمریکا تبدیل شود و برنامه‌های محیط زیستی خود را به تحقق برساند.

منبع: تجارت نیوز
ارسال نظر