تاریخ انتشار: ۱۹:۳۵ - ۰۸ مرداد ۱۴۰۳

واکنش پلیس به گشت رجیستری تلفن همراه در مترو

به دنبال انتشار اخباری مبنی بر کنترل رجیستری تلفن‌های همراه از سوی پلیس در ایستگاه‌های مترو، فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با رد این موضوع از آغاز طرح مقابله موثر با سارقان موبایل توسط پلیس مترو خبر داد.

اقتصاد۲۴- مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت در واکنش به اخبار منتشر شده پیرامون اجرای طرح گشت رجیستری تلفن همراه در ایستگاه‌های مترو، اعلام کرد: با بررسی‌های به عمل آمده و تقاضای مکررِ شهروندان در خصوص مقابله با سارقان موبایل و افزایش تعدادِ مالباختگان در ایستگاه‌های مترو؛ فرماندهی انتظامی تهران بزرگ طرح مقابله با سارقان حرفه‌ای را در دستورکار قرار داد که توسط پلیس مترو در حال اجرا است.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: با رصدِ صورت گرفته طی مدت کمی از اجرایِ طرح، نرخِ روزانه سرقتِ تلفن همراه در مترو‌ها کاهشِ چشمگیری یافته و به همین میزان دستگیری و بازداشت تعداد قابل ملاحظه‌ای از سارقان که محیط تخصصی جرمشان در ایستگاه‌هایِ مترو است افزایش داشته است.

بر آنچه که پلیس اعلام کرده است، مجرمان از طریق فرایند تخصصیِ مظنون گیریِ پلیس بازداشت می‌شوند و با توجه به رضایت شهروندان از اجرای این طرح، تداوم آن در دستورکار قرار گرفته و اخبار منتشر شده در خصوص اجرایِ طرح رجیستری از اساس فاقد اعتبار خبری و رسانه‌ای بوده و تصاویر افراد بازداشت شده و اقلام سرقتی در این گزارش موید عملکرد پلیس است.

منبع: ایسنا
ارسال نظر