تاریخ انتشار: ۱۰:۱۸ - ۰۹ مرداد ۱۴۰۳
شارژ ترامپی رمزارزها

بیت‏‏‌کوین به بالاترین قیمت خود در یک ماه و نیم اخیر رسید

نامزد جمهوری‌خواه ایالات‌متحده، قول داد که آمریکا را در حوزه فناوری‌های دیجیتال، به رهبر جهان تبدیل خواهد کرد. دونالد ترامپ، در کنفرانس بیت کوین ۲۰۲۴ در شهر نشویل ایالت تنسی، از قصد خود برای تبدیل بیت کوین به یک ذخیره استراتژیک برای ایالات‌متحده خبر داد. با اتمام این کنفرانس، قیمت بیت کوین پس از یک کاهش جزئی، به روند افزایشی خود ادامه داد و به نزدیکی ۷۰ هزار دلار رسید.



اقتصاد ۲۴- کنفرانس سالانه بیت کوین ۲۰۲۴ که یک رویدار مهم در حوزه ارز دیجیتال و صنعت رمزنگاری است، تقریبا سه روز به طول انجامید و در آن، شخصیت‌های مطرح دنیای فناوری و سیاست گرد هم آمدند تا از چشم انداز وسیع این صنعت صحبت کنند. این کنفرانس رسما غیرسیاسی است، با این حال، حضور ترامپ به عنوان سخنران اصلی و سیاستمداران دیگر از جمله چهار سناتور جمهوری‌خواه و سه نامزد مجلس سنا، نشان‌دهنده پررنگ‌تر شدن نقش فناوری‌های دیجیتال در حوزه سیاستگذاری است.

ترامپ در این سخنرانی، برخلاف دولت بایدن و دیگر دموکرات ها، خود را حامی ارز‌های دیجیتال معرفی کرد. ترامپ همچنین وعده داد که آمریکا به «پایتخت کریپتو و ابرقدرت بیت کوین جهان» تبدیل خواهد شد. این استقبال ترامپ از کریپتو زمانی رخ داد که طرفداران بیت کوین از جمله ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و برادران وینکلووس، موسسان صرافی جمینی، حمایت‌های مالی و رسانه‌ای گسترده‌ای از کمپین ترامپ صورت داده اند.

ترامپ در سخنان خود اظهار کرد: «دولت آمریکا، یکی از بزرگ‌ترین دارندگان بیت کوین در جهان است. درحال حاضر، دولت حدود ۲۱۰ هزار بیت کوین یا به عبارتی یک درصد از کل بیت کوین عرضه شده در جهان را در اختیار دارد.» او در پایان اعلام کرد: «در صورت انتخاب شدن، سیاست دولت من این است که تمامی بیت کوین‌هایی را که دولت ایالات متحده در اختیار دارد یا در آینده به دست می‌آورد را ذخیره خواهم کرد. این ذخیره، به عنوان یک ذخیره استراتژیک و دارایی ملی دائمی عمل خواهد کرد.» ترامپ وعده داد که در صورت پیروزی، گری جنسلر، رئیس فعلی کمیسیون بورس و اوراق بهادار را برکنار خواهد کرد. چرا که او را مخالف اصلی ارز دیجیتال می‌داند.


بیشتر بخوانید:  احتمال ساخت یک ذخیره بیت‌کوین در آمریکا


جنسلر، پیش‌تر محدودیت‌هایی در صنعت رمزارز اعمال کرده بود و از صرافی‌های ارز دیجیتال فعال در آمریکا شکایت کرده بود. در حاشیه کنفرانس، سازمان دهندگان کنفرانس ادعا کردند که کامالا هریس، نامزد دموکرات ریاست‌جمهوری، دعوت آن‌ها را برای حضور در کنفرانس رد کرده است. با این حال، بنابر گزارش مجله بیت کوین، گروهی از نمایندگان و نامزد‌های دموکرات، نامه‌ای به کمیته ملی حزب دموکرات ارسال کرده و از رهبران احزاب خواسته اند تا از ارز‌های دیجیتال حمایت بیشتری کنند.

امضاکنندگان این نامه اظهار کردند که خصومت دولت فعلی با صنعت دیجیتال، ارزش‌های مترقی، آینده نگر و فراگیر حزب دموکرات را منعکس نمی‌کند. کنفرانس یاد شده، همزمان با صدمین روز هاوینگ بیت کوین برگزار شد. هاوینگ، به رویداد چهارساله‌ای اطلاق می‌شود که طی آن، پاداش استخراج کنندگان بیت کوین نصف می‌شود. هدف از این کار، برخلاف ارز‌های فیات که عرضه روزافزونی دارند، کنترل عرضه بیت کوین و اطمینان از کمیاب شدن آن در طول زمان است. طبق پژوهش کارشناسان، با توجه به تجارب قبلی هاوینگ، تاثیر صعودی این فرآیند، پس از ۱۰۰ روز آغاز می‌شود. این‌بار باید دید که آیا تاریخ باز هم تکرار می‌شود؟

منبع: دنیای اقتصاد
ارسال نظر