تاریخ انتشار: ۱۵:۲۹ - ۱۰ مرداد ۱۴۰۳

آمادگی اسکودا برای پیگیری حقوقی پرونده در همکاری با دولت

اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران با انتشار بیانیه‌ای، ضمن تسلیت شهادت اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از همراهان ایشان، اعلام آمادگی کرد در همکاری با دولت جمهوری اسلامی ایران، این جنایت وحشیانه را نزد مجامع حقوقی بین‌المللی پیگیری کند.

اقتصاد۲۴-به نقل از روابط عمومی اسکودا، متن کامل بیانیه به این شرح است: «صبح امروز ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس توسط رژیم صهیونیستی و شهادت ایشان و همراهانشان در تهران، قلب‌های آزادیخواهان جهان را جریحه‌دار کرد.

این جنایت اسفناک نه‌تن‌ها فقدان یک رهبر برجسته را برای ملت فلسطین رقم زد، بلکه زخمی عمیق بر پیکره تمامی آزادی‌خواهان و عدالت‌طلبان جهان وارد آورد.

این اقدام رژیم صهیونیستی مصداق بارز تروریسم دولتی و از زشت‌ترین شیوه‌های نقض حقوق بشر در جهان معاصر است. این عمل که به‌منظور ایجاد ترس و سرکوب جنبش مقاومت اسلامی فلسطین صورت گرفت، نه‌تن‌ها از لحاظ اخلاقی محکوم است، بلکه تهدیدی جدی برای صلح و امنیت جهانی محسوب می‌شود.

تروریسم دولتی تهدیدی بزرگ برای حقوق بشر و عدالت جهانی است و هرگونه توجیهی برای این اعمال وحشیانه غیرقابل قبول است. تروریسم دولتی نه‌تن‌ها به تشدید خشونت و نفرت در جوامع منجر می‌شود بلکه صلح و ثبات جهانی را نیز تهدید خواهد کرد.

امروز جامعه جهانی باید به شدیدترین شکل ممکن تروریسم دولتی را محکوم کند و برای حفاظت از حقوق و آزادی‌های اساسی انسان‌ها متحد شود، چرا که مبارزه با این جنایات سبعانه نه‌تن‌ها وظیفه‌ای اخلاقی بلکه ضرورتی برای حفظ صلح و امنیت جهانی است.

امروز ضرورت دارد که کانون‌های وکلای دادگستری در سراسر جهان به عنوان منادیان صلح و حقوق بشر، ضمن محکومیت جنایت اخیر رژیم صهیونیستی در شهادت اسماعیل هنیه و افشای این عمل وحشیانه، اقدامات روشنگرانه حقوقی را نسبت به این اقدام سبعانه در دستور کار قرار دهند.


بیشتر بخوانید:آمادگی فراجا برای انعقاد تفاهم‌نامه با کانون‌های وکلا در راستای ارتقای سطح امنیت


در همین زمینه اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران به نمایندگی از کانون‌های وکلای سراسر کشور، ضمن محکومیت جنایت رژیم صهیونیستی، آمادگی دارد در راستای تعهد به عدالت و حقوق بشر، با تمام توان و همدلی و در همکاری با دولت جمهوری اسلامی، از همه امکانات و ظرفیت‌های بین‌المللی خود برای پیگیری حقوقی این عمل جنایتکارانه در مجامع حقوقی جهانی از جمله دیوان بین‌المللی دادگستری استفاده کند.»

ارسال نظر