تاریخ انتشار: ۰۹:۵۹ - ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
در اقتصاد۲۴ بخوانید:

پرستو صالحی کیست؟

پرستو صالحی از بازیگران پرحاشیه کشورمان است که در کارنامه کاری‌اش کار‌های خوب بسیاری دارد. او در مهرماه ۱۴۰۰ از ایران مهاجرت کرد مهاجرتی که گویا برایش دستاوردی نداشته و این روز‌ها با انتشار ویدیویی خواستار بازگشت به کشور است.

اقتصاد۲۴- این روز‌ها ویدیویی از پرستو صالحی دست به دست و شاید بهتر بگوییم از این صفحه اینستاگرام به آن صفحه دست به دست می‌شود. ویدیویی به نسبت طولانی که در آن پرستو صالحی از اوضاع کاری و مالی خود و به‌ویژه مهاجرت خود و مادرش می‌گوید و از این کار ابراز پشیمانی می‌کند.

او در این ویدیو از اوضاع جسمانی مادرش می‌گوید و حتا از مادرش برای اقدام به مهاجرت او در این سن و سال ابراز پشیمانی می‌کند و از او پوزش می‌خواهد. 

پرستو صالحی کیست؟

پرستو صالحی با نام اصلی الهام صالحی سیاوشانی زاده ۹ آبان ۱۳۵۶ در تهران و در یک خانواده کم‌جمعیت با مادری خانه‌دار و پدری تکنسین است. او در کودکی به تومور مغزی مبتلا شد، اما با جراحی از این بیماری جان سالم به در برد.

او یک برادر به نام امیرشاهین دارد که رابطه خوبی هم با هم دارند. پرستو صالحی دانشجوی انصرافی رشته نمایش و امیرشاهین صالحی مهندس کامپیوتر است و با پرستو در برنامه ماه عسل در رمضان سال ۱۳۹۵ شرکت کرد. 

آغاز فعالیت هنری

پرستو صالحی مانند بسیاری از بازیگران فعالیت هنری خود را از سال ۱۳۷۵ با کار تئاتر آغاز کرد و نخستین نقش بلند او در سریال محاکمه به کارگردانی حسن هدایت بود.

او با بازی در سریال زیرآسمان شهر به شهرت رسید. سریال «زیر آسمان شهر» که یک سریال کمدی موفق و پرمخاطب به تهیه کنندگی و کارگردانی مهران غفوریان بود و در سال ۱۳۸۰ از شبکه ۳ تلویزیون پخش می‌شد.

حضور در برنامه ماه عسل

همان‌گونه‌که می‌دانید احسان علیخانی سال‌ها در ماه رمضان برنامه‌ای با نام ماه عسل اجرا می‌کرد که بسیار هم مورد توجه بود.

در یکی از برنامه‌های این مجموعه در سال ۹۵ پرستو و امیرشاهین صالحی به‌عنوان مهمان حضور داشتند و در آن از اعتیاد پدرشان پرده برداشتند.

او و برادرش در این برنامه از چگونگی اعتیاد پدرشان و دورشدن او از خانواده گفتند و در پایان پرستو صالحی گفت: صالحی خطاب به خانواده و مخاطبان این برنامه گفت: «نیومدم که بگم پدرم بد است، آمدم بگم که اعتیاد پدرم را از من گرفت».

ازدواج پرستو صالحی

پرستو صالحی در دی ماه سال ۱۳۹۸ و همزمان با آغاز سال نوی میلادی در سال ۲۰۱۹ در صفحه شخصی‌اش در اینستاگرام عکسی منتشر کرد که خبر از ازدواج این بازیگر می‌داد. این خبر حرف‌وحدیث‌های بسیاری به دنبال داشت چراکه در آن داماد مشخص نبود و صالحی هم در این باره توضیحی نداد.



بعد‌ها برخی شایعات در این زمینه منتشر شد و بسیاری نوید حیدری یکی از رستوران‌دار‌های مشهور تهران را همسر پرستو صالحی دانستند چیزی که ازسوی خانم بازیگر تکذیب شد.

پرستو صالحی در این دوران در اینستاگرام حضوری پررنگ داشت و مدام مخاطبانش را از مراحل آماده‌شدن برای مراسم عروسی باخبر می‌کرد و آن‌ها را در جریان چگونگی امور قرار می‌داد، اما به‌ناگاه ورق برگشت و گویا ازدواج خانم بازیگر به هم خورد.

پرستو صالحی پس از این جریان با انتشار یک فیلم از منتفی شدن مراسم عقدش به طور جدی خبر داد.
او گفت: امروز ۴ بهمن ساعت ۵ بعدازظهر قرار بود مراسم عقد من باشه، اما به هم خورد، توافق نداشتیم به همین سادگی، برای اینکه بعدا دچار حاشیه نشم گفتم خودم اینجا اعلام کنم و به شما هم بگم هرجای مسیر زندگی توی دوران عقد و نامزدی احساس کردید که به هم آرامش نمی‌دید و باعث آزار همدیگه اید برگردید و به حرف و حدیث مردم هم کاری نداشته باشید، این آدما اگر با دوتا بچه برگردید بازم بهتون سرکوفت میزنن و کمکتون هم نمیکنن.

پرستو صالحی یک استقلالی دو آتشه

پرستو صالحی عاشق تیم استقلال و البته ناصر حجازیست و همه جا گفته است به عشق ناصر حجازی استقلالی شد. وی در بیش‌تر مراسم سالگرد این اسطوره دروازبانی فوتبال استقلال حضور داشت. حتی در مراسم جمع آوری کمک برای زلزله زدگان آذربایجان پرستو صالحی هنرپیشه استقلالی روی پیراهنش عکس ناصر حجازی را قرار داده بود.

واکنش به سقوط هواپیمای اوکراینی

در خرداد ۱۳۹۹ و در پی سقوط هواپیمای اوکراینی و جان‌باختن بسیاری از هم‌میهنانمان در این سقوط پرستو صالحی با انتشار پستی در اینستاگرام نسبت به این موضوع واکنش تندی نشان داد واکنشی که برایش گران تمام شد و سبب احضار او به دادگاه شد.


بیشتر بخوانید:  خاطره عجیب پرستو صالحی از برخوردش با تتلو در ترکیه


او بعد‌ها گفت که به خاطر حضور در مراسم قربانیان انهدام هواپیمایی اوکراین ازسوی سپاه و پست‌هایش در اینستاگرام احضار شده و اکنون با قید وثیقه آزاد است.

او نوشت: از امروز به خاطر تنهایی خودم سکوت می‌کنم، به حرمت موی سپید مادرم سکوت می‌کنم، به خاطر تپش قلب برادرم سکوت می‌کنم. سکوتی سنگین‌تر از فریاد. صالحی از هشتگ‌های ممنوع کار، ممنوع کلام و ممنوع الخروج برای خود استفاده کرده است.

مهاجرت به ترکیه

پرستو صالحی در تاریخ ۱۷ مهر ۱۴۰۰ خبر مهاجرتش را به ترکیه اعلام کرد و یک روز پس از آن در مورد مهاجرتش و جزییات آن بیش‌تر سخن گفت.

او در سال‌های پیش از مهاجرتش بسیار کم‌کار شده بود و بار‌ها هم در مورد فساد در سینمای ایران سخن گفته بود.
او در مورد کم‌کاری خود در این سال‌ها در صفحه فیس‌بوکش نوشت:

«اگه نگم دق می‌کنم! همش می‌گن چرا کم کاری؟ چرا نیستی؟ چرا مثل سابق پر کار نیستی؟ چرا؟ چرا؟ چرا؟ من چه می‌دونم! کدوم بازیگریه که دلش نخواد بازی کنه؟ کدوم بازیگریه که دلش نخواد تو کار‌های خوب ظاهر بشه؟ کدوم بازیگریه که دلش نخواد با آدم‌های حرفه‌ای و درست درمون کار کنه؟ کدوم بازیگریه که دلش نخواد دیده بشه؟» پرستو صالحی در ادامه نوشته است: «دور از جون تهیه کنندگان و کارگردانان و هنرمندان فرهیخته کشورم که هممون می‌دونیم چه کسانی هستند و چه کسانی نیستند و فقط ادعا و اداشو دارن، به یک تهیه کننده سر شناسی از سره درد دل گفتم:دلم یه کار طولانی می‌خواد گفت:اونی ام که بهت کار طولانی بده …! به قول مرحوم شکیبایی:وای... ولی من هنوز ایمان دارم که تو هنر مقدس هفتم، هستند انسان‌هایی که بی درخواست و نیاز و… فقط و فقط به کارشون فکر می‌کنند. متاسفم از وجود کسانی که هنر پاک آریایی را رو با ناحیه ۱۰ قدیم تهران اشتباه گرفتن…».

پرستو صالحی به‌تازگی ویدویی از خود در اینستاگرام منتشر کرده است و در آن خواستار بازگشت به ایران شده است.

در این ویدیو که در شبکه‎‌های اجتماعی هم بسیار پربازدید شده است او اعلام می‌کند که او و خانواده‌اش آدم‌های مهاجرت نبودند و این تصمیم اشتباه بوده است. او حتا از این که در این راه مادرش را با وجود کهولت سن و بیماری خود همراه کرده است ابراز ناراحتی و پشیمانی می‌کند و حتا از مادرش پوزش می‌خواهد.

 
 
 
ارسال نظر