تاریخ انتشار: ۱۸:۳۰ - ۱۰ مرداد ۱۴۰۳

جزییات مرگ تلخ پسر نوجوان هنگام جراحی لاغری

به دستور بازپرس جنایی پرونده مرگ نوجوان ۱۱۰ کیلویی زیر تیغ جراح در یکی از بیمارستان‌های تهران، با قرار عدم صلاحیت در رسیدگی بازپرس جنایی به دادسرای جرایم پزشکی ارسال شد.

اقتصاد۲۴-  به دستور بازپرس جنایی پرونده مرگ نوجوان ۱۱۰ کیلویی زیر تیغ جراح در یکی از بیمارستان‌های تهران، با قرار عدم صلاحیت در رسیدگی بازپرس جنایی به دادسرای جرایم پزشکی ارسال شد.

این اتفاق پس آن افتاد که این پسر نوجوان برای کاهش مقداری از وزن ۱۱۰ کیلویی خود در یکی از بیمارستان‌های تهران بستری شد و خود را به تیغ جراح سپرد اما این عمل نتیجه خوبی برای او به همراه نداشت و باعث مرگش شد.

بازپرس محمدجواد شفیعی از شعبه پنجم دادسرای امور جنایی تهران که روز سه‌شنبه مسئولیت کشیک قتل پایتخت را بر عهده داشت، پس از تماس ماموران پلیس مطلع شد که پرسنل انتظامات یکی از بیمارستان‌های مرکز تهران مرگ پسر نوجوانی را در بخش جراحی زیبایی گزارش داده‌اند.

به‌دنبال اعلام این خبر، تیم تحقیق جنایی با دستور بازپرس کشیک قتل راهی مرکز درمانی شدند و در سردخانه بیمارستان، جسد پسر ۱۶ ساله‌ای را معاینه کردند که در اثر جراحی زیبایی کاهش وزن به کام مرگ فرو رفته بود.

تحقیقات ابتدایی نیز حکایت از آن داشت، پسر نوجوان که حدود ۱۱۰ کیلو وزن داشته، برای جراحی زیبایی کاهش وزن به این مرکز درمانی مراجعه کرده اما او که با پای خودش برای عمل به بیمارستان رفته، فوت کرده است. همچنین پرونده پزشکی پسر نوجوان مورد بررسی قرار گرفت و این در حالی بود که خانواده او که بر اثر این حادثه داغدار شده بودند، شکایت خود از کادر درمان بیمارستان را مطرح کردند.

در نهایت، پس از بررسی‌های لازم و مشخص شدن اینکه قتلی رخ نداده است بازپزس شفیعی، دستور داد جسد پسر ۱۶ ساله برای معاینات دقیق‌تر به پزشکی قانونی منتقل شد و پرونده هم با قرار عدم صلاحیت رسیدگی پرونده در دادسرای امور جنایی به دادسرای ناحیه ۲۶ «جرائم پزشکی» ارجاع داده شد،‌ چون با توجه به مدارک و شواهد موجود وقوع قتل منتفی بود. به این ترتیب، خانواده متوفی باید در دادسرای جرایم پزشکی حاضر شوند و شکایت خود را تحت عنوان قصور پزشکی از مرکز درمانی مورد نظر مطرح کنند.

ارسال نظر