تاریخ انتشار: ۱۴:۳۰ - ۱۱ مرداد ۱۴۰۳

علیرضا نیکبخت: من از چهره‌ام پول در می‌آورم

ستاره سابق استقلال که نظر جالبی در خصوص برخی مربیان حاضر در لیگ برتر دارد، اوضاع آبی‌ها را خوب توصیف کرد.

اقتصاد۲۴- علیرضا نیکبخت واحدی یکی از ستاره‌های سابق فوتبال ایران است که در دوره اخیر کلاس مربیگری A آسیا، موفق به اخذ بالاترین درجه فنی در قاره آسیا شد. او درخصوص شرکت در این کلاس‌ها و خروجی آن به خبرورزشی گفت: «شکر خدا زیر نظر اساتید خوب و فوق العاده‌ای کلاس داشتیم و از محضر آنها چیزهای زیادی یاد گرفتیم. کلاس‌های این دوره بار فنی زیادی داشت و اطلاعات زیادی به حاضرین اضافه شد. جا دارد از آقایان پورنعمت و دلگرم تشکر ویژه داشته باشم که تجربیات و دانش بالایشان را به ما منتقل کردند. برنامه کلاس‌ها به قدری فشرده بود که از ساعت ۵ صبح تا ساعت ۵ بعد از ظهر مربیان بدون هیچ استراحتی، به فعالیت می‌پرداختند و آقای مجید جلالی هم اشاره داشتند که سطح این دوره بسیار بالا بود. در ضمن از دیدن دوستان قدیمی هم خوشحال شدم و امیدوارم آنها خیلی زود به چرخه مربیان فعال در فوتبال ایران اضافه شوند.»

وی درخصوص اینکه چرا با وجود شرکت در کلاس‌های مختلف، تا مدتی قبل ترجیح می‌داد در لیگ دو فعالیت کند نیز گفت: «من به خاطر این موضوع لیگ‌های پایین‌تر را انتخاب کردم چون بلد نیستم به فلان دلال یا مدیربرنامه زنگ بزنم تا قرارداد ببندم. خیلی خنده دار است مربیانی که هیچ رزومه‌ای نداشته‌اند، صرفا به این دلیل که با یکسری از دوستان معلوم الحال در ارتباط هستند، هرسال تیم دارند و مربیگری می‌کنند. ای کاش حداقل سابقه فوتبالی‌شان به ما می‌خورد و ۴ بازی در سطح بالا انجام داده بودند یا در مربیگری به جایی می‌رسیدند. به شخصه دوست دارم اگر قرار است فعالیتی در عرصه مربیگری داشته باشم، با سلامت کامل و بدون آلوده شدن به روابط باشد چون غیر از این کار نمی‌کنم.

یاغی سابق فوتبال ایران درباره آینده مربیگری‌ و پیشنهاداتش نیز حرف‌های جالبی می‌زند: «فعلا با باشگاهی مذاکره‌ای نکردم. البته ۴ تیم از من برنامه خواستند ولی خداروشکر برخی از دوستان آمدند شروط عجیبی گذاشتند و بعضی دیگر هم مشغول زیرآب زنی بودند و برای همین کنسل شد! می‌گویم خداروشکر چون زیاد این مسائل مهم نیست. من همین حالا از چهره‌ام درحال پول درآوردن هستم و وابسته به این فوتبال نیستم که مثل برخی برای ۲۰۰ میلیون تومان پشت سر کسی حرف بزنم. بعضی حاضرند شان مربیگری را پایین بیاورند و حتی به دروغ اعلام کنند برای نشستن روی نیمکت، آماده آوردن اسپانسر هستند. حتی به خود من گفتند با شرکت‌هایی که کار تبلیغاتی می‌کنم، صحبت کنم پول بیاورند و منم مربی شوم ولی قبول نکردم. شما هر پلتفرمی را که باز کنید، چهره من را می‌بینید؛ پس این چیزها برای کسانی است که عشق دیده شدن دارند. اصلا قصد خودستایی ندارم اما فکر می‌کنم مردم هم مرا بشناسند و این حق را دارم که برای وجهه خودم هم که شده به هر قیمتی و مثل برخی از مربیان رفتار نکنم.»

نیکبخت درخصوص شرایط استقلال و عملکرد این تیم در نقل و انتقالات کفت: «خوشحالم که جواد نکونام برای یک فصل دیگر هم در استقلال ماندنی شد تا تفکراتش را پیاده کند. پارسال ما به خودمان و بازی نساجی باختیم و همان باعث شد جام از دست برود اما امیدواریم امسال با تیم خوبی که جواد بسته، قهرمانی را کسب کنیم. من سالهاست نکونام را می‌شناسم و او فرد با هوش و ذکاوتی است که می‌تواند سالها مربیگری کند. الان هم که نفرات مدنظرش خریداری شدند و باید در کنار کمک اطرافیان و تلاش خودش، فصل را با شادمانی تمام کنیم.»


بیشتر بخوانید:عکس/ نیکبخت واحدی دست بر گردن همسر در فضایی لاکچری


چپ پای سابق آبی‌ها در پایان افشا کرد برای بازگشت به این تیم با او تماس گرفتند که پاسخش منفی بود: «پیشنهاد مربیگری در تیم‌های پایه استقلال را به من دادند و بابت این موضوع صحبت کردند اما خودم آن را قبول نکردم. کار کردن در رده‌های سنی پایین‌تر، دشواری‌هایی دارد که شاید فنی نباشد. افراد مختلفی می‌آیند و خواسته‌های متعددی دارند و همین موضوع کار را سخت می‌کند. دوست ندارم در جوی مسموم کار که همه توقعات بیجایی دارند، کار کنم.»

 
منبع: خبر ورزشی
ارسال نظر