تاریخ انتشار: ۱۲:۵۵ - ۱۱ مرداد ۱۴۰۳

اجاره‌های نجومی در شهر جدید پردیس + جدول

بررسی فایل‌های رهن و اجاره نشان می‌دهد که در شهر جدید پردیس، شاهد افزایش غیرمعمول در نرخ رهن و اجاره هستیم.

اقتصاد ۲۴- شهر جدید پردیس به واسطه قیمت‌های کمتری که نسبت به تهران دارد، یکی از مقاصد مستاجرانی است که نمی‌توانند در تهران بمانند و بنابراین مجبور به کوچ به حاشیه می‌شوند. اما بررسی فایل‌های پلتفرم‌های رهن و اجاره نشان می‌دهد که برخی از این واحد‌ها با قیمت‌های نامتعارف آگهی شده‌اند که با وضعیت مستاجران همخوانی ندارد؛ نه با جیب ساکنان قبلی سازگار است و نه مستاجران جدید چنین انتظاری دارند.

در رابطه با این موضوع، دو گروه مشاور املاک وجود دارند؛ گروه اول مشاورانی هستند که به نظر می‌رسد همراه این قیمت‌سازی‌ها بوده و معتقدند که این واحد‌ها مشتری‌های خود را دارند و برخی از ساکنان منطقه شمالی تهران به سمت اجاره خانه در پردیس رفته‌اند. گروه دوم واسطه‌های ملکی، معتقدند که این واحد‌ها بسیار دشوار اجاره می‌روند و این قیمت‌ها واقعی نیست.

البته به نظر می‌رسد نظر دسته دوم به واقعیت بازار نزدیک‌تر باشد، زیرا براساس گفتگو‌های اکوایران با واسطه‌های ملکی مناطق ۱، ۲ و ۳ تهران، مستاجرانی که توان پرداخت رهن و اجاره در این مناطق ندارند به مناطق پایین‌تر کوچ می‌کنند و ترجیح می‌دهند از تهران خارج نشوند.


بیشتر بخوانید: رکود بازار مسکن به اصفهان رسید


البته به نظر می‌رسد پردیس تنها موقعیت خوابگاهی ندارد و برخی از مستاجران به واسطه آب و هوای بهتر، ترافیک کمتر، شغل و موقعیت کاری خود ساکن پردیس شده‌اند.

هرچند برخی از فاز‌های پردیس، به گفته شهروندان این شهر، نیمه‌ساز و متروکه هستند و یا از برخی امکانات رفاهی مثل هنرستان و مهدکودک محرومند.

منیع: اکوایران

ارسال نظر