تاریخ انتشار: ۱۰:۵۰ - ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
در اقتصاد۲۴ بخوانید:

محمدجعفر قائم پناه معاون اجرایی رییس‌جمهور کیست؟

مسعود پزشکیان درحال انتخاب کابینه است و در ادامه انتصابات خود در حکمی محمدجعفر قائم‌پناه را به‌عنوان معاون اجرایی رییس‌جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری منصوب کرد.

اقتصاد۲۴- دهم مرداد مسعود پزشکیان با مراسم تحلیف در مجلس شورای اسلامی به صورت رسمی رییس‌جمهور ایران شد.

پزشکیان در ادامه انتصابات کابینه دولت چهاردهم محمدجعفر قائم پناه را به‌عنوان معاون اجرایی رییس‌جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری منصوب کرد.

معاون اجرایی رییس‌جمهور یکی از اعضای هیئت دولت است و مانند دیگر معاونان رییس‌جمهور از سوی او انتخاب می‌شود و نیازی به رای اعتماد مجلس ندارد.

معاون اجرایی رییس‌جمهور، مسئول پیگیری مصوبات دولت و سازماندهی سفر‌های استانی رییس‌جمهور و هم‌چنین نماینده یا جانشین رییس‌جمهور در برخی شوراهاست.

محمدجعفر قائم پناه کیست؟

محمدجعفر قائم پناه با مسعود پزشکیان دوستی دیرینه دارد. او که چشم پزشک و فوق تخصص قرنیه و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران است در پزشکی همکار مسعود پزشکیان محسوب می‌شود ضمن این‌که این دو در دنیای سیاست هم با هم کار کرده‌اند بنابراین نسبت به هم شناخت خوبی دارند.


بیشتر بخوانید: دو انتصاب جدید رئیس جمهور


پیشینه کاری قائم‌پناه

قائم‌پناه پیشینه فعالیتی گسترد‌ه‌ای دارد. معاونت توسعه و مدیریت منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رییس نخستین دوره شورای شهر کرمانشاه، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، عضویت در انجمن اسلامی و مسئول اعزام دانشجویی به جبهه‌های جنگ تحمیلی در دانشگاه علوم پزشکی تبریز از جمله فعالیت‌ها و پیشنه وی است.

معاونت اجرایی مسعود پزشکیان

مسعود پزشکیان رییس جمهوری جدید کشورمان در ادامه انتصابات خود در حکمی محمد جعفر قائم پناه را به عنوان معاون اجرایی رییس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری منصوب کرد.

ارسال نظر