تاریخ انتشار: ۲۰:۳۶ - ۱۲ مرداد ۱۴۰۳

اعلام آخرین وضعیت قیمت گذاری خودرو توسط شورای رقابت

سخنگوی شورای رقابت گفت: واردات خودرو به میزان کافی، بازار را متعادل می‌کند و به صنعت خودروسازی داخلی نیز کمک خواهد کرد.

اقتصاد۲۴-  سپهر دادجو توکلی سخنگوی شورای رقابت گفت: یکی از نهاد‌هایی که به شدت تأکید داشت صنعت خودروسازی برای رقابت پذیر شدن و رشد بهتر باید واردات را به مجموعه سبد خود اضافه کند شورای رقابت بود.

وی به مصوبه ۶۱۷ شورای رقابت در آبان ماه سال گذشته به منظور تسهیل و رفع بروکراسی واردات خودرو به کشور اشاره کرد و افزود: شورای رقابت، این موضوع را به سازمان حمایت سپرد که مستقیماً توسط این سازمان انجام شود و تأخیری ایجاد نشود.

سخنگوی شورای رقابت با انتقاد از وضعیت موجود واردات خودرو گفت: اگرچه اقدامات خوبی انجام شده و نمی‌توان انکار کرد، اما به هر ترتیب این مقدار واردات، نیاز بازار ما را جوابگو نیست و قطعاً واردات باید به سال‌های قبل از ۱۳۹۷ برگردد چراکه واردات خودرو به میزان کافی، بازار را متعادل می‌کند و به صنعت خودروسازی داخلی نیز کمک خواهد کرد.

دادجو توکلی در پاسخ به این پرسش که آیا شورای رقابت در قیمت گذاری دخالت می‌کند یا خیر عنوان کرد: ما در قیمت گذاری خودروسازی باید طبق دستورالعمل هیئت تعیین قیمت کالا مربوط به سال گذشته عمل کنیم. در حقیقت، سازمان حمایت از مصرف کننده برای کمپانی‌ها و افراد واردکننده این کار را انجام می‌دهد و هیچ منعی هم برای این قضیه از طرف شورای رقابت وجود ندارد.

منبع: تسنیم
ارسال نظر