تاریخ انتشار: ۱۲:۴۷ - ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
وضعیت بحرانی بازار سهام؛

خروج معامله گران از سالن معاملات بورس تهران!

تکرار سقوط امروز شاخص بورس موجب شد تا معامله گران مستقر در تالار معاملات سعادت آباد، اقدام به خروج از سالن و خواسته‌هایی را مطرح کنند.


اقتصاد۲۴- وضعیت بحرانی روز‌های اخیر بازار سرمایه با وجود دستور فوری محمدرضا عارف معاون اول رئیس جمهور در چهارشنبه و مبنی بر تزریق منابع مالی از صندوق توسعه ملی و با وجود ارزانی کم سابقه اکثر سهام، امروز هم تکرار، اما با رویدادی جالب همراه شد!

براساس این گزارش، شاخص بورس در حالی با ریزش دوباره ۵۵ هزار واحدی در آستانه سقوط به کانال ۱.۹ میلیون واحدی قرار گرفته و ۹۸ درصد سهام با افت قیمت مواجه بودند که انتقادات فعالان بازار سرمایه از اوضاع فعلی و عدم تصمیم مسئولان سازمان بورس به اوج رسید، اما اتفاقی در تغییر شرایط رخ نداد تا اینکه معامله گران مستقر در تالار بورس تهران واقع در سعادت آباد در اقدامی جالب و به نشانه اعتراض به وضعیت فعلی، سیستم‌ها را خاموش و از محل معاملات خارج شدند!

چنین رویدادی ۸ خرداد هم با تشدید بحران بورس رخ داده و منجر به بهبود موقتی شرایط در روز‌های بعد شده بود، اما ماندگاری نداشت. چرا که بورس طی سه سال اخیر و به ویژه در ماه‌های اخیر با چالش‌های متعددی از رفتار‌های متناقض و عجیب دولت و تداوم قیمت گذاری دستوری گرفته تا بحران‌های سیاسی و انتخابات پیش بینی نشده ریاست جمهوری و ... دست به گریبان بود. از سوی دیگر در دوران گذار دولت، فعلا" هم خبری از تغییر عملی وزیران نیست و باید تا هفته آینده و شاید هم بیشتر، صبر کرد تا تکلیف کابینه در مجلس روشن شود.


بیشتر بخوانید: کدام نمادها بیشترین و کمترین بازدهی را داشتند؟ + اینفوگرافی


این درحالی است که اعضا شورای عالی بورس و مسئولان سازمان بورس هم طی روز‌های اخیر، تصمیمی مانند اعمال محدودیت دامنه نوسان برای جلوگیری از ریزش بیشتر شاخص و قیمت‌ها نگرفته اند و حتی مدیران بازار سرمایه حاضر به ارایه توضیح به فعالان و واکنش به رویداد‌ها نشده اند!

در این میان برخی فعالان خواهان تغییر مسئولان نهاد ناظر بازار سرمایه، ابطال معاملات امروز، ورود فوری افرادی مانند حسین عبده تبریزی به عنوان فرد نزدیک به رئیس جمهور، محدودیت دامنه نوسان و افزایش حجم مبنا و... شده اند که باید منتظر ماند و دید چه اتفاقات و تصمیماتی در ساعات و روز‌های آتی گرفته و اعلام می‌شود!

منبع: بورس پرس

ارسال نظر