تاریخ انتشار: ۱۷:۰۸ - ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
بررسی آخرین تغییرات قیمت ارز

پیش‌بینی قیمت دلار ۱۴ مرداد۱۴۰۳

قیمت دلار در شروع هفته با افزایش بیش از هزار تومانی به رشد انتظارات تورمی و ریسک‌های سیاسی پاسخ داد. روند افزایشی قیمت این اسکناس، متاثر از ناآرامی‌های منطقه و تغییر و تحولات داخلی، به‌ویژه بانک مرکزی ایجاد شده است. معامله‌گران، عرضه دلار را محدود می‌دانند و معتقدند نوسانات بازار ارز به تحولات منطقه گره خورده است.

اقتصاد۲۴- قیمت دلار در شروع به کار بازار‌ها در نخستین روز هفته با افزایش هزار و ۳۰۰ تومانی در کریدور ششم پیش‌روی کرد. اسکناس دلار در آخرین معامله نقدی روز شنبه ۱۳ مرداد در نیمه بالایی کانال اول از کریدور ششم بسته شد.

بررسی بازار ارز حکایت از رشد تقاضا و تعداد کم فروشندگانی دارد که به قول خود حاضر نیستند ارزان‌فروشی کنند. از سوی دیگر برخی معامله‌گران روند عرضه بازارساز را محدود می‌دانند و معتقدند تغییر و تحولات روز‌های آتی در بانک مرکزی این افت ارزپاشی را رقم زده است.

پیش‌بینی قیمت دلار

کارشناسان اقتصادی معتقدند در حال حاضر انتظارات تورمی و اقتصاد رفتاری وزن بیشتری در اقتصاد، قیمت‌ها و بازار‌های مختلف کشور پیدا کرده است. آن‌ها می‌گویند به دلیل حجم بسیار بالای نقدینگی که در قالب سپرده‌های دیداری و پول نقد در اختیار مردم قرار گرفته، رفتار‌های هیجانی در تصمیمات اقتصادی حاکم است.

تحلیلگران بازار‌های مالی معتقدند به دلیل افزایش احتمال پاسخ ایران به ترور هنیه در تهران، بازار ارز با روند‌های هیجانی همراه شده است. آن‌ها می‌گویند، هیجانات سفته‌بازانه و ریسک‌های سیاسی و غیرسیاسی بر روند قیمت دلار حاکم است.

تحلیلگران بازار‌های مالی کف قیمت دلار را پله دوم کانال ابتدایی کریدور ششم می‌دانند و برای سقف این اسکناس کانال دوم کریدور ششم را در نظر می‌گیرند.


بیشتر بخوانید: درهم از دلار جا ماند


تتر ۱۲۰۰ تومان گران شد

قیمت درهم روز شنبه با رشد ۳۲۰ تومانی در سطح ۱۶ هزار و ۷۴۰ تومانی ایستاد. قیمت تتر هزار و ۲۰۰ تومان گران شد و با قیمت دلار در بازار آزاد در یک خط ایستاد. این ارز دیجیتال در لحظه نگارش گزارش روی رقم ۶۱ هزار و ۹۰۰ تومانی ایستاده است.

پوند انگلیس روی قیمت ۷۹ هزار و ۱۴۰ تومانی معامله شد و رشد هزار و ۲۰۰ تومانی داشت. قیمت یورو روی رقم ۶۷ هزار و ۴۹۰ تومانی ایستاد و افزایش هزار و ۹۰۰ تومانی داشت.

گفتنیست اسکناس دلار با رقم ۴۸ هزار و ۳۴۵ تومان و حواله دلار نیز با رقم ۴۴ هزار و ۳۵۳ تومانی عرضه شد و بیش از ۱۰۰ تومان رشد داشت.

منبع: تجارت نیوز
ارسال نظر