تاریخ انتشار: ۱۰:۴۷ - ۱۴ مرداد ۱۴۰۳
قیمت دلار در آستانه شکستن مرز مهم

کشش بازار ارز به سمت اخبار

به عقیده معامله‌گران بازار ارز در این روز‌ها درگیر اخبار تنش در خاورمیانه است و به همین دلیل در این بازار خبر بیشتر از تکنیکال جواب می‌دهد.

اقتصاد ۲۴- امروز بازار ارز در حالی شروع به کار می‌کند که در روز اول هفته قیمت دلار به واسطه معاملات پشت خطی جمعه و اخبار مربوط به پاسخ احتمالی ایران به ترور اسماعیل هنیه در تهران با افزایش به بالای نرخ بسته شده هفته گذشته رسید. قیمت دلار هرات که در معاملات پشت خط جمعه تا کانال ۶۱ هزار تومان بالا رفته بود؛ روز شنبه را در همین نرخ بازگشایی کرد و با روند کاهش در بازار دبی، نزولی شد و این کانال را از دست داد. البته قیمت درهم در معاملات عصر کاهش روزانه خود را پس گرفت و در بالای نرخ بازگشایی بسته شد، اما قیمت دلار نقدی در هرات با این افزایش همکاری نکرد.

قیمت دلار نقدی هرات روز گذشته را در ۶۰ هزار و ۸۰۰ تومان به پایان رساند. ورود قیمت دلار نقدی هرات در حالی اتفاق افتاد که قیمت دلار فردایی در کانال ۶۱ هزار تومان نوسان داد و برای شکستن مرز مقاومت ۶۱ هزار و ۲۰۰ تومان تلاش کرد. قیمت دلار هرات در معاملات پشت خطی در حوالی مرز مقاومت یاد شده بسته شد. به گزارش اقتصادنیوز، قیمت درهم امارات که از روند افزایش معاملات پشت خطی روز جمعه جا مانده بود؛ با گپ مثبت ۲۵۰ تومانی در سطح ۱۶ هزار و ۷۵۰ تومان بازگشایی کرده بود، با کاهش از این مرز فاصله گرفت. در نیمه دوم و در معاملات عصر قیمت درهم با افزایش کاهش خود را پس گرفت و در بالاتر از نرخ بازگشایی یعنی در ۱۶ هزار و ۷۶۰ تومان به کار خود پایان داد. قیمت دلار برآورد شده از درهم ۶۱ هزار و ۵۰۰ تومان محاسبه می‌شود که تقریبا با قیمت دلار در تهران یر به یر و حتی بالاتر است.


بیشتر بخوانید: قیمت مبهم دلار در فضای چند نرخی بازار ارز


قیمت تتر که در روز جمعه تا کانال ۶۳ هزار تومان بالا رفته بود؛ آرام آرام از کانال عقب نشست و در معاملات روز شنبه به کانال ۶۱ هزار تومان افتاد و در مرز ۶۱ هزار و ۶۰۰ تومان حمایت شد. بررسی خبرنگار اقتصادنیوز نشان می‌دهد اگر قیمت تتر امروز در بالای ۶۲ هزار تومان تثبیت ندهد؛ می‌تواند با کاهش دوباره به سمت مرز حمایت برود. اگر این مرز حمایت در بازار از دست برود قیمت تتر با کاهش به کف کانال ۶۱ هزار تومان حرکت خواهد داشت.

به عقیده معامله‌گران بازار ارز در این روز‌ها درگیر اخبار تنش خاورمیانه و گسترش آن است و به همین دلیل در این بازار خبر بیشتر از تکنیکال جواب می‌دهد. این دسته معتقدند بازار ارز در انتظار پاسخ ایران به ترور اسماعیل هنیه در تهران است. به گزارش اقتصادنیوز، فعالان بازار تصور می‌کنند اگر این اتفاق رخ دهد بازار با هیجان به نوسان خود ادامه خواهد داد.

معامله گران فنی هم معتقدند اولین مرز مقاومت قیمت دلار هرات در حوالی ۶۱ هزار و ۳۰۰ تومان قرار دارد که در این دو روز در شکستن آن ناکام بوده است و قیمت دوباره به کانال ۶۱ هزار تومان افتاده است. اولین مرز حمایت قیمت دلار هرات نیز در حوالی ۶۰ هزار و ۶۰۰ تومان قرار دارد که اگر از دست برود نرخ به سمت کف کانال حرکت خواهد کرد.

منبع: اقتصاد نیوز
ارسال نظر