تاریخ انتشار: ۱۳:۱۶ - ۱۴ مرداد ۱۴۰۳

هشدار جدی هواشناسی به ۱۸ استان ایران

سازمان هواشناسی با اشاره به ناپایداری‌های محلی در ۱۸ استان از جمله تهران نسبت به آب‌گرفتگی، سیلاب و خسارت به محصولات کشاورزی هشدار صادر کرد.

اقتصاد۲۴-بررسی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی کشور نشان می‌دهد امروز در سواحل دریای خزر، برخی مناطق خراسان شمالی، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی، شمال آذربایجان غربی، شنبه در اردبیل، شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، سواحل دریای خزر و یکشنبه آینده در شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل در ساعات بعدازظهر و شب رگبار، رعدوبرق وزش باد شدید موقتی و در برخی مناطق گردوخاک پیش‌بینی شده است.

طی ۵ روز آینده در برخی مناطق استان‌های هرمزگان، فارس، جنوب سیستان و بلوچستان و کرمان در بعدازظهر و شب رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی، گردوخاک و در مناطق مستعد تگرگ روی می‌دهد.

روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه آینده این وضعیت در جنوب سیستان و شرق هرمزگان تشدید می‌شود. طی سه روز آینده در شمال شرق، شرق، جنوب شرق، بخش‌هایی از مرکز، جنوب غرب و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی در برخی ساعات وزش باد شدید، گردوخاک، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

تا روز دوشنبه خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج و طوفانی است. دریای خزر نیز تا فردا مواج است.

منبع: تسنیم
ارسال نظر