تاریخ انتشار: ۲۲:۳۸ - ۱۷ مرداد ۱۴۰۳

هادی ساروی قهرمان المپیک شد

فرنگی کار وزن ۹۷ کیلوگرم ایران با شکست قهرمان جهان و المپیک از ارمنستان به مدال طلای المپیک ۲۰۲۴ رسید.

اقتصاد۲۴- در جریان دیدار فینال وزن ۹۷ کیلوگرم کشتی فرنگی المپیک ۲۰۲۴ پاریس، محمدهادی ساروی دارنده مدال‌های طلای جهان و برنز المپیک مقابل آرتور الکسانیان کشتی گیر کهنه کار و پرافتخار ارمنستانی و دارنده مدال‌های طلا، نقره و برنز المپیک و ۴ مدال طلا و ۳ نقره جهان به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه قاطع ۴ بر یک به برتری رسید و صاحب مدال طلای المپیک شد.

ساروی پیش از این روز گذشته سه شنبه در دور نخست به مصاف جوزف رائو از آمریکا رفت و در پایان با امتیاز عالی ۱۰ بر یک به برتری رسید. وی سپس مقابل اوزور جوزوپبکوف از قرقیزستان با امتیاز عالی ۸ بر صفر به برتری رسید و مقتدرانه راهی مرحله نیمه نهایی شد. ساروی در نیمه نهایی نیز مقابل محمد الساید از مصر به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه قاطع ۶ بر صفر به برتری رسید و راهی فینال المپیک شد تا اولین فینالیست کشتی ایران در این رقابت‌ها باشد.

کشتی فرنگی ایران در المپیک پاریس درخشش فوق العاده‌ای داشت. ۵ فرنگی کار دیگر ایران در المپیک به میدان رفتند. سعید اسماعیلی در ۶۷ و علیرضا مهمدی در وزن ۸۷ کیلوگرم راهی فینال شدند، امین میرزازاده به مدال برنز رسید، اما علیرضا محسن نژاد در ۶۰ و امین کاویانی نژاد در وزن ۷۷ کیلوگرم نیز از دور رقابت‌ها کنار رفتند.

ارسال نظر