تاریخ انتشار: ۱۴:۵۷ - ۱۸ مرداد ۱۴۰۳
بررسی آخرین تغییرات قیمت ارز

تقاضای دلار با سیاست دولت مدیریت شد؟

قیمت دلار در شروع به کار بازار‌ها در آخرین روز هفته در منطقه معاملاتی روز گذشته درجا زد و نوسان محدود ۵۰ تا ۱۰۰ تومانی را تجربه کرد. برخی معامله‌گران روند رنج قیمت اسکناس دلار در دو روز اخیر را متاثر از سیاست‌های دولت نظیر تعطیلی ادارات و بانک‌ها به بهانه گرمای هوا می‌دانند.

اقتصاد ۲۴- قیمت دلار در آخرین روز کاری هفته سوم مرداد با نوسان محدودی در نیمه پایینی کانال اول از کریدور ششم معامله شد. این در حالی بود که قیمت این اسکناس در روز چهارشنبه نیز در روند رنج قرار داشت و بازار رمق چندانی نداشت. معامله‌گران گرمای هوا، بلاتکلیفی اخبار و اوضاع سیاسی و تلاش بانک مرکزی برای خالی کردن بازار از تقاضا را دلیل روند رنج اسکناس دلار می‌دانند.
قیمت ارز امروز ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ در بازار آزاد

گفتنی است امروز قیمت تتر نیز همانند دلار نوسان محدودی داشت و با این اسکناس در یک خط ایستاد. قیمت درهم روز پنجشنبه افزایش محدودی داشت.

در هفته اخیر موضوع احتمال پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی در پی ترور اسماعیلی هنیه در تهران منجر به سرازیر شدن سیگنال‌های متفاوتی به بازار‌های مالی شد. همین مساله معامله‌گران را نسبت به هر گونه مبادله سردرگم کرد؛ زیرا روند اخبار چه مثبت و چه منفی ریتم متفاوتی به قیمت دلار خواهد داد؛ به همین دلیل معامله‌گران حاضر به ریسک روی دارایی خود در شرایط بلاتکلیفی نیستند.


بیشتر بخوانید:  قیمت دلار و یورو امروز پنجشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ + جدول


قیمت تتر با دلار هم‌راستا شد

قیمت درهم امروز با رشد ۲۰۰ تومانی در سطح ۱۶ هزار و ۷۰۰ تومانی قرار گرفت. قیمت تتر روز پنجشنبه با رشد ۱۵۰ تومانی روی رقم ۶۱ هزار و ۳۰۰ تومانی ایستاده است.

پوند انگلیس روی قیمت ۷۷ هزار و ۹۰۰ تومانی معامله شد و افزایش ۲۵۰ تومانی داشت. قیمت یورو روی رقم ۶۷ هزار و ۹۰ تومانی ایستاد و نسبت به روز گذشته ۳۰۰ تومان افزایش داشت.

گفتنی است روز سه‌شنبه اسکناس دلار با رقم ۴۸ هزار و ۴۹۶ تومان و حواله دلار نیز با رقم ۴۴ هزار و ۴۹۲ تومانی عرضه شد و تغییر قیمت نداشت.

منبع: تجارت نیوز
ارسال نظر