تاریخ انتشار: ۰۹:۱۷ - ۱۹ مرداد ۱۴۰۳

قیمت جدید گوشت قرمز ۱۹ مرداد ۱۴۰۳

قیمت گوشت قرمز برای روز 19 مرداد 1403، اعلام شد. براساس داده‌های منتشر شده در یک‌ ماه گذشته، برخی از اقلام گوشت افزایش قیمت را تجربه کرده‌اند. نرخ کدام یک از اقلام گوشت نسبت به یک ماه گذشته رشد داشته است؟

اقتصاد۲۴-گوشت قرمز یکی از محصولات اصلی سبد خرید خانواده‌های ایرانی است. این محصول به دلیل داشتن پروتئین، آهن و ویتامین‌های مختلف، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. قیمت این محصول به عوامل مختلفی نظیر نرخ ارز، تورم، عرضه و تقاضا و حتی ایام و فصول مختلف بستگی دارد.

قیمت گوشت قرمز، امروز ۱۹ مرداد ۱۴۰۳، اعلام شد. براساس داده‌های منتشر شده از سوی انتخاب، ران ممتاز گوسفندی با قیمت ۹۱۰ هزار تومان و بسته شقه گوسفندی هم با قیمت ۷۵۹ هزار تومان در میادین میوه و تره‌بار به فروش می‌رسد.

ماهیچه گوسفندی هم ۶۹۹ هزار تومان به ازای هر کیلوگرم ارزش‌گذاری شده است. همچنین راسته مغز گوسفندی سنگسر و شهمیرزاد با قیمت ۶۵۵ هزار تومان در بازار توزیع می‌شود. گوشت خورشتی بدون استخوان و بدون چربی با قیمت ۶۵۵ هزار تومان و قلوه‌گاه گوسفند سنگسر و شهمیرزاد هم با قیمت ۱۹۹ هزار تومان در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد.

راسته بدون استخوان گوسفندی به قیمت ۹۰۰ هزار تومان، فیله گوسفندی به قیمت ۹۸۰ هزار تومان و قلوه‌گاه پاک‌شده گوسفندی به قیمت ۵۰۰ هزار تومان در بازار توزیع می‌شود

سردست گوسفندی بره ۷۳۷ هزار تومان و راسته با استخوان گوسفندی سنگسر و شهمیرزاد ۳۷۰ هزار تومان در بازار قیمت‌گذاری شده است. همچنین گردن گوسفندی هم به عنوان یکی از انواع پرطرفدار گوشت، با قیمت ۶۸۹ هزار تومان به ازای هر کیلوگرم به فروش می‌رسد.

بررسی قیمت‌ها در یک ماه گذشته

بررسی بازار گوشت قرمز در یک ماه گذشته حاکی از آن است که قیمت‌ها در بیشتر انواع گوشت افزایش نداشته و همچنان ثابت باقی‌مانده است. اما قیمت برخی انواع گوشت همچون ماهیچه گوسفندی، راسته بدون استخوان گوسفندی و سردست گوسفندی افزایش داشته است. ماهیچه گوسفندی ماه گذشته با قیمت ۶۵۰ هزار تومان به فروش می‌رسید، ولی امروز این محصول با رشد قیمت ۷.۵ درصدی با قیمت ۶۹۹ هزار تومان به فروش می‌رسد.


بیشتر بخوانید:قیمت جدید گوشت قرمز ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ + جدول


راسته بدون استخوان گوسفندی در یک ماه گذشته رشد چشمگیری داشته است. این محصول ماه گذشته ۷۵۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده بود، ولی درحال حاضر با قیمت ۹۰۰ هزار تومان در بازار عرضه می‌شود و رشد ۱۶ درصدی داشته است. سردست گوسفندی هم ۱.۷ درصد افزایش داشته و با قیمت ۷۳۷ هزار تومان در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد. با این حال بین اقلام مختلف گوشت، راسته گوسفندی با رشد ۱۶ درصدی، رکورددار بیشترین افزایش قیمت میان اقلام مختلف گوشت قرمز است.

راهکار‌های ایجاد تعادل در بازار گوشت قرمز

افشین صدر‌دادرس، مدیرعامل اتحادیه دام سبک، درباره راهکار‌های ایجاد تعادل در بازار گوشت قرمز گفت: با تولید پایدار و گوشت قرمز، بازار به تعادل می‌رسد. با رفع مشکل کمبود نقدینگی دامداران و کاهش قیمت تمام‌شده بازار به ثبات می‌رسد. درحالی که با تولیدی که عرضه مبتنی بر واردات است؛ شرایط باثبات در بازار ایجاد نمی‌شود.

براساس این گزارش، قیمت برخی اقلام گوشت در یک ماه گذشته افزایش چشمگیری داشته است. با برنامه‌ریزی دقیق از سوی نهاد‌های مربوطه، می‌توان قیمت‌ها را کاهش داد و بازار را به ثبات رساند.

منبع: تجارت نیوز
ارسال نظر