تاریخ انتشار: ۱۲:۳۱ - ۱۹ مرداد ۱۴۰۳

رکود معاملات بورس در هفته محدودیت نوسان + نمودار

در هفته اخیر و تحت تأثیر محدودیت یک درصدی دامنه نوسان قیمت سهام، میانگین ارزش معاملات خرد سهام افت کرد و روند نزولی را ثبت کرد

اقتصاد۲۴- بازار سهام در این هفته با افت ارزش معاملات خرد سهام مواجه بود و میانگین ارزش معاملات خرد ۲۵ درصد کاهش یافت.
در اولین روز معاملات هفته اخیر ارزش معاملات خرد سهام به رقم ۴ هزار و ۳۸۱ میلیارد تومان کاهش یافت و روز یکشنبه به ۲ هزار و ۲۷۰ میلیارد تومان رسید.
دوشنبه ارزش معاملات خرد به ۲ هزار و ۱۶۰ میلیارد تومان رسید. در روز سه‌شنبه نیز ارزش معاملات خرد سهام با افت ۲۱ درصدی به رقم هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان رسید که کمترین رقم در دو سال اخیر است.
میانگین ارزش معاملات خرد بورس در هفته اخیر ۲ هزار و ۶۲۸ میلیارد تومان بود که نسبت به رقم ۳ هزار و ۵۳۲ میلیاردی هفته پیشین، افت ۲۵ درصدی داشته است.

رکوردداران ارزش و حجم معاملات

در اولین روز هفته، نماد فملی بیشترین ارزش معاملات را داشت و نماد‌های فزر، فولاد، شپنا و وبملت در رتبه‌های بعدی بودند.
همچنین نماد ذوب بیشترین حجم معاملات را داشت و نماد‌های شستا، وبملت، خساپا و خودرو در رده‌های بعدی قرار داشتند.
روز یکشنبه نماد وبانک در صدر جدول ارزش معاملات بود و سلیم، افق، خساپا و خودرو پشت سر آن بودند. نماد ذوب نیز به همراه شستا، وبانک، خساپا و خودرو بیشترین حجم معاملات را داشتند.

روز دوشنبه بیشترین ارزش معاملات به نماد فولاد تعلق داشت و فملی، وبملت، ذوب و شستا در رتبه‌های بعدی بودند. بیشترین حجم معاملات نیز به ذوب اختصاص داشت و شستا، وبملت، خساپا و فولاد در پی آن بودند.
سه‌شنبه و در در آخرین روز معاملاتی هفته، نماد‌های فملی، فولاد، شپنا، وبملت و شستا بیشترین ارزش و نماد‌های ذوب، شستا، وبملت، وتجارت و فولاد بیشترین حجم معاملات را داشتند.

منبع: اقتصاد نیوز
ارسال نظر