تاریخ انتشار: ۱۸:۴۱ - ۱۹ مرداد ۱۴۰۳

شاهکار برخورداری در المپیک

ملی پوش منفی ۸۰ کیلوگرم تکواندو ایران با شکست دادن حریف کره‌ای، به فینال المپیک ۲۰۲۴ پاریس صعود کرد.

اقتصاد۲۴- در ادامه رقابت‌های تکواندوی المپیک ۲۰۲۴ پاریس، از ساعت ۱۸:۰۵ امروز (جمعه - ۱۹ مرداد ۱۴۰۳) در مرحله نیمه نهایی وزن ۸۰- کیلوگرم، مهران برخورداری با پیروزی ۲ بر یک مقابل حریف قدرتمند کره‌ای، به فینال مسابقات المپیک راه یافت.

ملی‌پوش جوان تکواندوی ایران در سومین مبارزه خود از این رقابت‌ها، به مصاف سئو گنوو (نفر ۴ رنکینگ وزن منفی ۸۰ کیلوگرم جهان) رفت که در پایان یک مبارزه نفس گیر، با نتیجه ۲ بر یک حریف خود را شکست داد و فینالیست شد.

برخورداری با این پیروزی پس از ۱۲ سال، تکواندوی مردان ایران را به فینال مسابقات المپیک رساند. او اکنون این شانس را دارد که نخستین طلای تکواندوی ایران در المپیک پاریس را کسب کند.


بیشتر بخوانید: صعود مهران برخورداری به نیمه‌نهایی المپیک


نتایج دو راند این مبارزه به شرح زیر رقم خورد:

راند یک: ۲ - ۴ به نفع سئو

راند دو: ۱۳ - ۹ به نفع برخورداری

راند سه: ۱۲ - ۸ به نفع برخورداری

ملی‌پوش ۲۴ ساله تکواندوی ایران، در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۲ بر یک از سد سیمونه آلسیو، تکواندوکار قدرتمند ایتالیایی عبور کرد و به نیمه‌نهایی رسید. او در حالی این مبارزه را برد که تا دو ثانیه مانده به پایان مبارزه، از حریف خود عقب بود، اما با کسب دو امتیاز لحظه آخری، به پیروزی رسید.

برخورداری در مبارزه اول خود نیز در حالی که ۶ بر یک از جسوربک جیسونوف ازبکستانی عقب بود، در ثانیه‌های آخر مبارزه ۵ امتیاز گرفت تا پیروزی دراماتیکی را کسب کرده و به مرحله یک چهارم صعود کند.

ارسال نظر