تاریخ انتشار: ۱۱:۲۷ - ۲۰ مرداد ۱۴۰۳
اقتصاد۲۴ گزارش می‌دهد:

سرین بدیعی مشهور به شاهزاده سرین کیست؟

مدتیست که شبکه‌های اجتماعی پر شده از ویدیوهایی که آن‌ها را سرین بدیعی یا سرین کرتیس و یا به قول خودش شاهزاده سرین منتشر می‌کند. او که خود را شاهزاده می‌خواند و به خاندان پهلوی حمله می‌کند چندی پیش به ایران آمد و دستگیر شد.

اقتصاد۲۴- این روز‌ها دنیای سلبریتی‌های مجازیست کسانی‌که با یک گوشی موبایل و یک صفحه در اینستاگرام می‌توانند کاری کنند تا گاه میلیون‌ها تن آن را دنبال کنند.

یکی از این شخصیت‌ها که اتفاقا طرفداران زیادی هم دارد سرین بدیعیست که خود را در اینستاگرام از نوادگان شاهان پیشین و باستان ایران معرفی می‌کند و لقب شاهزاده سرین را برخود نهاده است.

سرین بدیعی کیست؟

سرین بدیعی یا سرین کرتیس را دقیق نمی‌شناسیم، اما می‌دانیم که در تهران و محله اکباتان به دنیا آمده است. برخی منابع او را متولد ۲۱ مهر ۱۳۵۲ می‌دانند.برخی منابع گفته‌اند او فرزند سرهنگ جلال بدیعی از نظامیان بلندپایه رژیم پهلویست که گویا رییس ساواک قم نیز بوده است. اما بر اساس اطلاعات موجود سرین در تهران و در سال ۱۹۷۱ به دنیا آمده. خودش نیز گفته که حدود ۵۰ سال دارد چیزی که به نظر نمی‌آید باتوجه به ظاهرش درست باشد.

دلیل شهرت شاهزاده سرین

اگر کمی به فیلم‌هایی که او از نزدیک به ده سال پیش از خود در صفحات اجتماعی منتشر می‌کرد دقت کنید متوجه می‌شوید که به نظر او تعادل روانی ندارد، اما به هرروی طرز رفتار و حرف‌زدن، واکنش‌های عجیب‌وغریبش و البته سبک زندگی لوکس و تجملاتی او سبب شد که خیلی زود به چهره‌ای سلبریتی در فضای مجازی تبدیل شود و طرفداران زیادی دست و پا کند. او مدام خود را شاهزاده می‌نامد و براین باور است که خاندان پهلوی جای او را غصب کرده‌اند و این اوست که باید بر تخت شاهی بنشیند.

سرین بدیعی در اینستاگرام خود ویدیو‌هایی را با محتوای گوناگون از انتقاد‌های سیاسی تا نمایش تجملات گران‌قیمت و تصاویر جنسی منتشر می‌کرد. عمده انتقادات او حول محور خرافه‌های دینی و انتقاد از نظام جمهوری اسلامی در ایران بوده است. 

ماجرای آمدن به ایران 

به گفته برخی منابع از جمله بی‌بی‌سی او تبعه نیزیلند و برخی دیگر او را تبعه امریکا معرفی کرده‌اند، اما چیزی که وجود دارد و بدیهیست این است که او در آمریکا زندگی می‌کرده است و این را بار‌ها و بار‌ها در فیلم‌هایی که منتشر می‌کرد نشان داده و گفته است.

گویا او پیش از انقلاب یا کمی پس از آن ایران را ترک کرده. اینکه او در طول این سال‌ها با صنعت جواهر، پورنوگرافی یا میراث خانوادگی زندگی می‌کرده مشخص نیست. اما کم‌تر کسی تصور می‌کرد که شاهزاده سرین در فروردین ۱۴۰۳ ناگهان در ایران ظاهر شود و با میدان آزادی فیلمی منتشر کند.

اینکه او با چه پاسپورتی وارد ایران شده نیز همچنان مبهم است، اما در آخرین حضور اینستاگرامی خود در پاسخ به این سوال که ایران چه شرایطی دارد، گفته که به شکل فراری زندگی می‌کند. هرچند که در همان برنامه می‌گوید که در شهرک اکباتان حضور دارد و ویدیو دیگری نیز اعلام می‌کند که در گوهردشت کرج است. جایی که در آن دستگیر و تفهیم اتهام شده. سرین کرتیس مدعی بود که از آمریکا خسته شده و به همین دلیل به ایران آمده و می‌خواهد مردم را به قیام دعوت کند.

این حضور ناگهانی در ایران و انتشار ویدیو‌هایی که در آن مکان خود را افشا می‌کند، گواه دیگری بر جنون سرین است. موضوعی که نشان می‌دهد او به هیچ وجه نسبت به شرایطی که در آن قرار دارد آگاه و هوشیار نیست.

بازداشت در ایران

همان‌گونه‌که اشاره کردیم او در فروردین ۱۴۰۳ به ایران سفر کرد و ویدیو‌هایی از حضور خود منتشر کرد. او بار‌ها در خیابان‌های گوهردشت کرج از خود فیلم گرفت و مکان خود را هم اعلام کرد.

صابرین نیوز برای اولین بار با انتشار تصاویری از سفر سرین بدیعی به ایران خبر داد و توجه مقامات قضایی را به موضوع جلب کرد.

در تاریخ ششم فروردین خبرگزاری میزان اعلام کرد که او به اتهام «توهین به مقدسات» بازداشت شده است.

سرین بدیعی در یکی از توئیت‌های خود خطاب به مخاطبانش اعلام کرد که تمامی قرآن‌های جهان را باید به آتش بکشید و مسجد‌ها را با خاکستر یکسان کرد.


بیشتر بخوانید:  حکم شاهزاده سرین صادر شد


وی پیش از این ویدیو‌هایی از خود در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده بود که در آن مخاطبان خود را به آتش‌زدن قرآن دعوت می‌کرد.

اندکی پس از دستگیری او وزارت خارجه‌های نیوزیلند و آمریکا اعلام کردند که از بازداشت او آگاهند، اما در این باره چیز بیش‌تری نگفتند.

رسانه ایران‌وایز در سوم تیرماه اعلام کرد که طبق گزارش یک منبع، سرین بدیعی پس از تفهیم اتهامات «تبلیغ علیه نظام، توهین به مقدسات و برهم زدن نظم کشور» در تاریخ سی‌ام خرداد ماه از سلول انفرادی به بند سیاسیون سالن ۱۵ منتقل شده است.

صدور حکم ۹ سال حبس

وکیل سرین کورتیس معروف به شاهزاده سرین که از چهره‌های جنجالی شبکه‌های اجتماعی است و پس از سفر به ایران دستگیر شده بود، از صدور حکم او خبر داد.

علی شریف‌زاده اردکانی، وکیل دادگستری می‌گوید که موکلش سرین بدیعی در رابطه با چندین اتهام در مجموع به ۹ سال زندان محکوم شده است.

شریف‌زاده اردکانی درباره حکمی که دادگاهی در کرج صادر کرده به سایت خبری امتداد گفت: «۶۶ ماه حبس به دلیل تشویق به فساد و فحشا، ۳۶ ماه حبس به دلیل توهین به مقدسات، ۷ ماه ۱۶ روز حبس به واسطه فعالیت تبلیغی علیه نظام و ۲ سال ممنوعیت از خروج و ممنوعیت فعالیت درفضای مجازی در پرونده او آمده است.»

این وکیل دادگستری می‌گوید که موکلش دچار بیماری «دوقطبی» است و مدتی در بیمارستان مخصوص بیماران روحی و روانی «روزبه تهران» بستری بوده است.

به گفته آقای شریف‌زاده اردکانی «سرین بدیعی» با خود مقداری پول به شکل دلار و «تعدادی جواهر» به ایران برده که توقیف شده است. او افزوده که سرین بدیعی در حال حاضر در زندان «برای گذران شرایط، دچار مشکل مالی» است و این مسئله به چند نفر از آشنایان موکل و سفارت نیوزلند اعلام شده است.

ارسال نظر