تاریخ انتشار: ۲۰:۳۱ - ۱۹ مرداد ۱۴۰۳

امیرحسین زارع فینالیست المپیک شد

آزادکار وزن ۱۲۵ کیلوگرم ایران، با شکست طاها آکگل دارنده مدال های طلای جهان و المپیک از ترکیه به فینال المپیک پاریس راه یافت.

اقتصاد۲۴- در ادامه رقابت‌های دو وزن دوم کشتی آزاد المپیک ۲۰۲۴، امیرحسین زارع، آزادکار وزن ۱۲۵ کیلوگرم ایران و دارنده دو طلای جهان و یک برنز المپیک، در سومین مبارزه و در مرحله نیمه نهایی مقابل طا‌ها آکگل دارنده مدال‌های طلای جهان و المپیک از ترکیه به روی تشک رفت و در پایان در یک مبادزه سخت و دشوار با نتیجه ۲ بر یک به برتری رسید و راهی فینال شد تا پس از حسن یزدانی دومین فینالیست کشتی آزاد ایران در این رقابت‌ها باشد.

در دومین مبارزه برابر آمارور دسی از کانادا به روی تشک رفت و در پایان با امتیاز عالی ۱۰ بر صفر به برتری رسید و راهی دو نیمه‌نهایی شد.

زارع پیش از این در دور نخست مقابل آیال لازاریف از قزاقستان با نتیجه پنج بر صفر صاحب برتری شده بود. وی سپس برابر آمارور دسی از کانادا ۱۰ بر صفر پیروز شد و به نیمه نهایی رسید.


بیشتر بخوانید: آخرین رده‌بندی جایگاه ایران در المپیک پاریس + جدول


یونس امامی دیگر نماینده ایدان در ۲ وزن دوم این رقابت‌ها بود که ظهر امروز جمعه پس از شکست کشتی گیران ایتالیا و گینه بیسائو، برابر کایل دیک دارنده ۴ طلای جهان و یک برنز المپیک از آمریکا شکست خورد و حذف شد.

در ادامه رقابت‌های امشب جمعه، حسن یزدانی دارنده مدال‌های طلا و نقره المپیک، حدودا از ساعت ۲۱:۳۵ دقیقه در دیدار نهایی وزن ۸۶ کیلوگرم به مصاف ماگومد رمضان اف کشتی گیر روسی الاصل بلغارستان می‌رود.

منبع: ایسنا
ارسال نظر